Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Goodman buduje i wynajmuje

Firma Goodman, która buduje Pomorskie Centrum Logistyczne w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk, podpisała już pierwsze umowy z najemcami powierzchni magazynowych.

A
A

Firma Goodman, która buduje Pomorskie Centrum Logistyczne w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk, podpisała już pierwsze umowy z najemcami powierzchni magazynowych. Pierwszymi najemcami magazynów w Pomorskim Centrum Logistycznym zostały firmy Kuehne + Nagel oraz Terramar.

Logo Goodman Group
Logo Goodman Group
Goodman Group

Operatorzy logistyczni zajmą odpowiednio 3 870 m² oraz 3 970 m² powierzchni magazynowych w pierwszym magazynie, którego budowę rozpoczęto we wrześniu 2012 r., a oddanie do użytku planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 r.

Kuehne + Nagel to światowy lider w dziedzinie spedycji morskiej, lotniczej, drogowej, kolejowej, magazynowaniu oraz świadczeniu zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Firma jest również jednym z wiodących operatorów logistycznych w Polsce działając w 19 lokalizacjach i zatrudniając 1 800 pracowników. Kuehne + Nagel jest jednym z największych klientów Goodman w Europie kontynentalnej - obecnie wynajmuje już ponad 460 000 m2 powierzchni magazynowej.

Terramar to działająca od 1992 roku w Gdyni firma świadcząca kompleksową obsługę spedycyjną i logistyczną ładunków w transporcie morskim, lądowym i lotniczym.

Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to kluczowy projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Wielofunkcyjne centrum logistyczne, które powstaje na działce o powierzchni 110 ha oferuje możliwość budowy magazynów logistycznych i hal produkcyjnych wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi o łącznej powierzchni ok. 500 000 m2. Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m2 będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno całe centrum logistyczne jak i wszystkie obiekty będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Grupy Goodman.

Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro. Pomorskie Centrum Logistyczne posiada znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych, kolejowych, lotniczych oraz morskich. Jednym z największych atutów parku jest położenie w pobliżu portu kontenerowego DCT Gdańsk. Taka lokalizacja pozwala klientom łączyć działalność logistyczną i produkcyjną z usługami oferowanymi przez największy głębokowodny port kontenerowy na Bałtyku, zgodnie z koncepcją „port centric logistics”. Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to również korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej.

Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman będzie miało również znakomite połączenia drogowe. Poprzez Trasę Sucharskiego, a dalej Południową Obwodnicę Gdańska centrum logistyczne będzie miało połączenie z autostradą A1 prowadzącą przez tak ważne ośrodki logistyczne w Polsce, jak Łódź i Górny Śląsk, aż do Czech. Jednocześnie droga ekspresowa S6 połączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S8 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta. W odległości zaledwie 23 kilometrów od Pomorskiego Centrum Logistycznego znajduje się także Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, trzecie co do wielkości lotnisko w Polsce obsługujące zarówno krajowe jak i międzynarodowe połączenia.

Przemysław Rot