Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Gdańsk najlepszy na rynku spotkań biznesowych!

Gdańsk znalazł się na czele polskich destynacji konferencyjnych w 2013 roku. W grodzie Neptuna odbyło się ponad 4 400 spotkań z 18 100 zorganizowanych na terenie całego kraju. Liczby te pochodzą z V edycji Raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce - Poland Meetings and Events Industry Report” opublikowanego przez Poland Convention Bureau.

A
A

Gdańsk znalazł się na czele polskich destynacji konferencyjnych w 2013 roku. W grodzie Neptuna odbyło się ponad 4 400 spotkań z 18 100 zorganizowanych na terenie całego kraju. Liczby te pochodzą z V edycji Raportu  „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce - Poland Meetings and Events Industry Report” opublikowanego przez Poland Convention Bureau. .

Pełny raport: http://pdf.polska.travel/doc.php?lang=pl&doc=PolandMeetingsEventsReport2014

Gdańsk jest na czele 5 pięciu kluczowych polskich miast wg liczby spotkań i wydarzeń:
•    Gdańsk – 4442
•    Kraków – 3413
•    Poznań – 1986
•    Wrocław – 1393
•    Sopot - 1062

To ogromny sukces Gdańska, choć należy podkreślić, że według tego samego raportu w Warszawie odbyły się zaledwie 644 spotkania biznesowe, a w Krakowie 3 413. Jest to skutek braku jednolitej metodologii w pozyskiwaniu danych statystycznych z całego kraju, a co od dłuższego czasu stara się Poland Convention Bureau POT. Nie zmienia to jednak faktu, że ponad 4 400 spotkań biznesowych w Gdańsku (ponad 7 000 w Gdańsku i Regionie) to ogromny sukces pomorskiej branży.
Większość wyników statystycznych prowadzonych przez Gdańsk Convention Bureau pokrywa się danymi opublikowanymi przez Poland Convention Bureau POT. Dotyczy to zarówno hoteli z zapleczem konferencyjnym, które były najczęściej wybierane na organizację spotkań biznesowych (Polska: 65,11%, Gdańsk: 67,93%), sezonowości wydarzeń biznesowych (zarówno w przypadku Polski, jak i Gdańska najwięcej konferencji odbyło się w miesiącach wrzesień i październik) czy pochodzenia grupy (w skali Polski i Gdańska najczęściej organizowano spotkania o charakterze lokalnym: odpowiednio Polska 5 061 i Gdańsk 1 489).
Podobnie w przypadku zorganizowanych spotkań z podziałem na kategorie – najwięcej spotkań w Gdańsku i Polsce stanowiły konferencje i kongresy (Polska: 50,75%, Gdańsk: 46,60%), najmniej wydarzenia targowe (Polska: 3,77%, Gdańsk: 0,81%).
Różnice w wynikach badań Gdańsk Convention Bureau GOT i Poland Convention Bureau POT dotyczą tematyki spotkania: w Polsce najczęściej odbywały się spotkania o poświęcone zagadnieniom technicznym, w Gdańsku dominowały spotkania o tematyce ekonomicznej i politycznej.
5 lat polskiego przemysłu spotkań
Tegoroczny, jubileuszowy raport Poland Convention Bureau POT podsumowuje ostatnie 5 lat turystyki biznesowej w Polsce. Z opublikowanych danych wyraźnie widać rozwój polskiego przemysłu spotkań na przestrzeni ostatnich 5 lat – w 2009 roku w Polsce odbyło się 4 000 spotkań biznesowych, podczas gdy w roku 2013 już 18 100 (ponad 4,5 –krotny wzrost). Imponuje również liczba krajowych i zagranicznych delegatów, którzy w latach 2009 – 2013 odwiedzili Polskę (2009: 132 10 62, 2013: 402 35 33). Choć należy zauważyć, że dane za ostatnie trzy lata wskazują bardziej na stabilizację rynku spotkań w Polsce, niż jego dalszy dynamiczny wzrost.
 
Więcej o rynku turystyki biznesowej

http://gdanskconvention.pl/pl/Aktualnosci,0/422,Gdansk_top_polska_destynacja!.html

Magdalena Kuczyńska (0)
Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta
Biuro Prasowe