PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Pomysł i jego realizacja – spotkanie z twórcami marek

Pomysł i jego realizacja – spotkanie z twórcami marek
W poniedziałek, 7 kwietnia, odbyło się spotkanie z cyklu Creative People/Creative Ideas. Artur Kurasiński i Michał Saks, pomysłodawcy i realizatorzy dwóch skrajnie odmiennych koncepcji biznesowych, podzielili się swoim doświadczeniem. Wydarzenie zostało zorganizowane w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W poniedziałek, 7 kwietnia, odbyło się spotkanie z cyklu Creative People/Creative Ideas. Artur Kurasiński i Michał Saks, pomysłodawcy i realizatorzy dwóch skrajnie odmiennych koncepcji biznesowych, podzielili się swoim doświadczeniem. Wydarzenie zostało zorganizowane w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER.

Creative People/Creative Ideas to spotkania z osobami, którym udało się odnieść sukces w biznesie. Zaproszeni goście pełnią rolę promotorów przedsiębiorczości. Są często mentorami dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie. Spotkanie jest okazją do zdobycia cennych informacji na temat współczesnego rynku.

Pieniądze z internetu

Artur Kurasiński to warszawski przedsiębiorca, współtwórca biznesów internetowych i bloger. Jest założycielem agencji konsultingowo-kreatywnej Revolver, funkcjonującej w obszarze nowych mediów. Artur Kurasiński współtworzy Aulę Polską – odbywające się w Warszawie, od 2007 roku, cykliczne spotkania branży internetowej. W Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER opowiadał o projekcie Focus Smart Analitics. Jest to narzędzie służące do mierzenia i analizowania danych internetowych. Jego odbiorcami mogą być twórcy startupów, domy mediowe, agencje reklamowe i uczestnicy handlu elektronicznego. Rozwój przedsięwzięcia wymagał odpowiednich nakładów. Arturowi Kurasińskiemu udało się pozyskać blisko 800 tysięcy złotych z gdańskiej Agencji Rozwoju Pomorza. Jego zdaniem, tworzenie usług internetowych wiąże się nieustannie z tematem skalowalności biznesu. Analiza ruchu na stronie jest procesem złożonym i czasochłonnym. Mówił o tym, że młode firmy muszą szybko określać swoją grupę docelową. Działalność w internecie to konieczność nieustannej analizy preferencji i aktywności użytkowników. Jeśli się o to nie zadba, to przełożenie potencjalnego zainteresowania na realne zyski finansowe będzie bardzo trudne. Przedstawił, że ilość danych generowanych codziennie w internecie jest nieporównywalnie wyższa niż jeszcze kilka lat temu. Według Artura Kurasińskiego, na rynku brakowało usługi zajmującej się złożoną analizą ruchu sieciowego zarówno na dużych serwisach, jak i mediach społecznościowych. Opracowywanie projektu związanego z zagadnieniami analitycznym wiąże się z koniecznością zadbania o każdy detal. Intuicyjność danego narzędzia jest w większości przypadków efektem pracy całych zespołów projektowych. Kurasiński podsumował prezentację zdaniem, że sukces inwestycji w internecie pozostaje zależny od umiejętności właściwego odczytywania danych.

Smak z pasji

Michał Saks ukończył Politechnikę Gdańską na kierunku Technologia, Biotechnologia i Analiza Żywności. Jest piwowarem w Brovarni Gdańskiej, w 2012 roku został współwłaścicielem firmy AleBrowar. Zajmuje się w niej warzeniem i dystrybucją piwa rzemieślniczego. W Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER opowiadał o procesie tworzenia piwa i przybliżył charakter swojego biznesu. Nawiązał do postaci Michaela Jacksona, angielskiego pisarza i dziennikarza, autora wielu cenionych publikacji na temat piwa i whiskey. Michael Jackson był odpowiedzialny za osadzenie piwa w kontekście kulturowym. Przyczynił się też do usystematyzowania gatunków piwnych. Jego determinacja w poszukiwaniu inspirujących produktów z branży browarniczej wpłynęła na Michała Saksa. Utwierdziła go w przekonaniu o konieczności stworzenia nowej, oryginalnej oferty. W trakcie prezentacji opowiadał o profilu sensorycznym piwa, czyli elementach smakowych, które powinny znaleźć się w finalnym produkcie. Pochwalił się, że mimo iż działa na rynku dopiero od dwóch lat, AleBrowar został dostrzeżony przez branżę. Zdobył m.in. dwa brązowe medale w ramach Profesjonalnego Konkursu Piw Golden Beer Poland 2013 i wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Klub Twórców Reklamy.

Maciej Michniewski