Ubiegły tydzień stanowił potężną dawkę inspiracji dla social media workers. Podczas gdy na świecie odbywał się Social Media Week, w Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER rozgrywało się prawdziwe SHOW poświęcone mediom społecznościowym. Zainteresowanie było tak duże, że już po dwóch dniach od uruchomienia rejestracji zabrakło wejściówek.
Show rozpoczęło się od prelekcji jednego z najbardziej znanych polskich social mediowców Michała Góreckiego. Podczas stałego, starterowego cyklu „Creative Morning”, przy kawie i herbacie, Górecki dawał wskazówki, jak zrobić zamieszanie w mediach społecznościowych.
Drugi dzień upłynął pod hasłem „Social Media Show Communication”. Świadomością uczestników wstrząsała Marta Bednarska, która w Instytucie Kultury Miejskiej zajmuje się kontaktami z przedstawicielami mediów oraz komunikacją. Marta, bazując na psychologii komunikacji społecznej, przedstawiła mechanizmy, które doskonale działają w mediach społecznościowych oraz zarysowała siłę rosnącego wpływu social media na porozumiewanie się międzyludzkie. Drugim prelegentem był Kamil Mirowski, Head of Strategy Agencji Społem, znany jako Mr Social. Jego prezentacja o kontrowersyjnym tytule „Użytkownika traktuj jak psa” dostarczyła wiedzy o niezbędnych składnikach, które pozwalają utrzymać dobrą relację z klientem. Zdaniem Kamila, użytkownikiem należy się: zaopiekować, bawić się z nim, raz na jakiś czas dać mu „smaczka” oraz odrobinę z nim poszaleć – dokładnie tak jak z własnym pupilem.
W środę, tematem przewodnim były stare media vs social media. Na pytanie – jaki związek z mediami społecznościowymi mają; telewizja, radio i prasa drukowana odpowiadali; odpowiedzialny za kampanie takich marek jak; „Serce i Rozum” „Tymbark” czy „Tiger” - Head of Social Media agencji Lemon Sky JWT Mariusz Pełchaty oraz Andrzej Jaszczyszyn, który pracę z mikrofonem w Radio Eska zamienił na - jak wskazują statystyki - silne zarządzanie Eską w social mediach. Na finał wystąpił współpracujący m.in. ze znanym youtuberem Krzysztofem Gonciarzem - Aleksander Szulc z Dozo Media, który pokazał potęgę youtube’a, jako medium docenianego coraz częściej przez tradycyjne, stare media.
Wisienką na torcie było spotkanie z Social Media Masters, czyli prawdziwymi Mistrzami i praktykami branży social media. O tym, jak osiągnąć prawdziwe szczyty opowiadali; mistrz angażowania społeczności - Paweł Bielecki, aktywizator polskiej społeczności blogerów i vlogerów - Paweł Lipiec, mistrzyni marketingu szeptanego, doskonale radząca sobie z trollami Internetu, właścicielka agencji Wobuzz - Monika Czaplicka oraz współtwórca SentiOne, największego narzędzia do monitoringu Internetu i social media w Europie Środkowo-Wschodniej - Bartosz Baziński.
W ostatnim dniu, Social Media Show połączył siły z cyklem spotkań Startera – Edu Inspiracje. Podczas debaty „Generacja Z – anonimowi cyfrowi tubylcy, działacze, zmieniacze?”, zaproszeni prelegenci dyskutowali o tym, jaką rolę w życiu młodych ludzi odgrywają media społecznościowe.
Więcej informacji:
http://sms.inkubatorstarter.pl/
Prezentacje:
Marta Bednarska: http://www.slideshare.net/InstytutKulturyMiejskiej/sms-show-bednarska
Kamil Mirowski: http://www.slideshare.net/kamilmirowski/uytkownika-traktuj-jak-psa-social-media-show-2015
Monika Czaplicka: https://prezi.com/klflgb-n66gm/haters-make-me-famous/
fot. Michał Skotarczak