PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Pierwszy zbiornikowiec zacumował w nowym terminalu Portu Gdańsk

Pierwszy zbiornikowiec zacumował w nowym terminalu Portu Gdańsk
W piątek 26 czerwca do nowo zbudowanego stanowiska T1w Bazie Paliw Płynnych w Porcie Gdańsk w Porcie Gdańsk zacumował pierwszy zbiornikowiec. .
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W piątek 26 czerwca do nowo zbudowanego stanowiska T1w Bazie Paliw Płynnych w Porcie Gdańskw Porcie Gdańsk zacumował pierwszy zbiornikowiec. .

terminal_naftowy

Budowa stanowiska warta blisko 40 milionów złotych to przedsięwzięcie, które zrealizowane zostało m.in.z myślą o powstającym nieopodal Terminalu Naftowym PERN, choć nie tylko. Stanowisko T1 zaprojektowane zostało dla przeładunku produktów naftowych (paliw) transportowanych statkami o wyporności do 50 000 DWT, co odciąży dotychczasowo eksploatowane stanowiska P, R i T od obsługi tych jednostek. Co za tym idzie zwiększając zdolności operacyjne tych stanowisk w zakresie obsługi dużych zbiornikowców z ropą naftową. Jest to szczególnie ważne, gdyż występujący w okresie ostatnich kliku lat wzrost obrotów w zakresie przeładunku produktów naftowych widoczny jest równieżw wynikach 5 miesięcytego roku.W tym okresie w Porcie Gdańsk przeładowano łącznie ponad 5,5 miliona ton ropy naftowej i produktów,z czego znakomitą większość stanowiły właśnie przeładunki zrealizowane w Terminalu Naftoportu. Warto przy tym nadmienić, że to wyniko ponad 13% lepszyw porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, który dla przypomnienia był z kolei trzecim tak dobrym rokiem w zakresie przeładunku paliw płynnychw Porcie Gdańsk w ciągu ostatniej dekady.

Już za kilka miesięcy do eksploatacji oddany zostanie także Terminal Naftowy PERN, który połączony będzie z Terminalem Naftoportu systemem rurociągowym, a coza tym idzie spodziewać się można dodatkowych zawinięć statków do Portu Gdańsk.

Jeśli wziąć do tego pod uwagę szacunki analityków rynkowych, którzy w kolejnych latach przewidują wzrost udziału importu ropy drogą morską, w/w inwestycja wydaje się bardzo dobrym posunięciem, które uelastyczni możliwości obsługi statków z ropą naftową i paliwami w Porcie Gdańsk - porcie, który dla przypomnienia ma blisko 90-procentowy udział w morskiejobsłudze paliw w naszym kraju.

Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA