Link do opisu wydarzenia: Wystawa malarstwa i rysunku Beaty Wiśniewskiej

Wystawa malarstwa i rysunku Beaty Wiśniewskiej

Data: 1 - 14 grudnia 2016 r.
Godzina: 14.00-19.00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski, ul. Bogusławskiego 1, Gdańsk
Wstęp: wolny
Organizator: Gdański Teatr Szekspirowski

Szczegóły wydarzenia

Wystawa Malarstwa i Rysunku Beaty Wiśniewskiej LITTLE MONSTER i NIESTWORZONE HISTORIE. Otwarcie wystawy: 01 grudnia 2016, godz. 18.30. Wystawa otwarta w dniach 01 - 14.12.2016, w godz. 14:00 – 19:00. Wstęp wolny.

Zapraszamy na otwarcie wystawy LITTLE MONSTER i NIESTWORZONE HISTORIE - Beaty Wiśniewskiej, absolwentki wydziału Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
W okresie studiów (1991 - 96) stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, wyróżniona Nagrodą Rektora ASP w Gdańsku za wybitne osiągnięcia artystyczne w dziedzinie malarstwa. Uczestniczka wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych. Poza działalnością artystyczną, również inicjatorka i organizatorka szeregu wydarzeń artystycznych, m.in. wystawy kobiet "For Sale" z okazji 50 lecia ASP w Gdańsku. Była asystentką prof. Andrzeja Markowicza
w pracowni scenografii na ASP w Gdańsku. Współpracowała z Adamem Kilianem przy realizacji teatru telewizji. Jako Virus Group od dwudziestu lat realizuje projekty biznesowe i artystyczne w dziedzinie ilustracji, animacji i grafiki na potrzeby różnych mediów. W swoich działaniach łączy tradycyjne dziadziny sztuki: ilustrację, formy przestrzenne, malarstwo z multimediami i twórczością komercyjną.

„Little Monster” i „Niestworzone historie” - to projekty zrodzone z fascynacji ilustracją, popkulturą i sztuką współczesną. Formą swobodnie migrują pomiędzy materiałem drukowanym a filmem animowanym. Balansując między malarstwem, rysunkiem a czystą przestrzenną formą, czerpią z konwencji popartowego komiksu, usiłując stworzyć współczesną indywidualną narrację popkulturową. Nawias groteskowy i skłonność
do spontanicznej zabawy to znaki rozpoznawcze tych prac. Ilustracja w różnorodnej formie staje się czystym tworzywem. Często wykorzystywana stylistyka cartoonu podąża w kierunku prymitywnej ekspresji a skala przenosi synkretyczne obrazy w zupełnie inny wymiar - spotęgowanych i zwielokrotnionych pozytywnych emocji intencjonalnie odwołujących się
do beztroskiego okresu dzieciństwa. Z pozoru abstrakcyjne formy, dzięki symbolicznym
i syntetycznym środkom wyrazu stają się czytelnym odbiciem estetycznej wrażliwości autorki.

Miejsce