Link do opisu wydarzenia: VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja

VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja

Data: 18 - 19 kwietnia 2018 r.
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych UG, aula S204, ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk
Wstęp: wolny
Organizator: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i Laboratorium Psychologii Ekonomicznej
Wspieramy to!

Szczegóły wydarzenia

Zapraszamy na sympozjum "Wygodne życie - przeszkoda do osiąnięcia szczęścia?" na Wydziale Nauk Społęcznych UG w dniach 18 -19 kwietnia 2018 r.

Odpowiedzi na to pytanie od wielu wieków poszukują filozofowie, psychologowie, socjologowie, a także zwykli ludzie, którzy metodą prób i błędów próbują swojego własnego sposobu na szczęście. Współcześnie szczęściem zainteresowali się także marketingowcy, którzy uczynili z niego dobrze sprzedający się produkt. Reklamy mamią nas wizjami szczęśliwego życia. Można je osiągnąć wyłącznie poprzez posiadanie dóbr, które mają uczynić nasze życie lekkim i przyjemnym. Czy to właściwe podejście? Czy szczęście to życie wygodne, komfortowe, pozbawione trudów i trosk, czy jest to raczej nieustanna praca i wysiłek w dążeniu do samorozwoju? Nad tym będziemy się zastanawiać podczas tegorocznego sympozjum. Odwołamy się do dwóch odmiennych perspektyw – ekonomicznej i psychologicznej, a także spojrzymy na szczęście przez pryzmat różnych okresów życia człowieka – od dzieciństwa do starości.

Wśród naszych prelegentów są prof. Carl B. Becker z Kyoto University w Japonii, dr hab. Lucyna Bakiera z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz dr Renata Konieczna-Woźniak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W ramach panelu dyskusyjnego pt. Wygodne życie – przeszkoda do osiągnięcia szczęścia? z udziałem ekspertów i praktyków: dr Jolanty Dyrdy, pedagog (Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku), dr Aleksandry Lewandowskiej-Walter, psycholog (Uniwersytet Gdański), mgra Piotra Zbieranka, socjologa (Uniwersytet Gdański) oraz mgr Aleksandry Mońko, psycholog ze stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge. będziemy zastanawiać się nad tym, jak:

  • konsumpcjonizm wpływa na podejmowanie przez młodzież, dorosłych i seniorów różnego rodzaju aktywności zmierzających do samokształcenia i samodoskonalenia się,

  • młodość przeżywają nastolatki oraz starość przeżywają seniorzy,

  • wygląda transfer wiedzy i wartości pomiędzy pokoleniami?

Dyskusja będzie prowadzona przez Jakuba Wierzbickiego w oparciu o film dokumentalny BBC pt. „Secret Life of Growing Up/Old”.

Drugiego dnia Sympozjum zapraszamy młodzież na warsztaty „Tajemnice reklamy”, podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji.

Podczas Sympozjum nastąpi także prezentacja książki pt. „Tajemnice reklamy. O tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież” pod red. Anny Marii Zawadzkiej i Małgorzaty Niesiobędzkiej.

Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i Laboratorium Psychologii Ekonomicznej

Patronat: www.gdansk.pl

Partnerzy: Study in Gdańsk, Akademia Rozwoju Rodziny Pozytywka, Strefa Przemian

Wspiera nas: Koło Nauk Psychologicznych Anima

Więcej informacji na: www.przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl

Miejsce