Merkantylizm dotyczy wprowadzenia w życie i relacje z innymi takich zasad, jakie kierują wymianą rynkową: wszystko jest transakcją, a każdy dąży jedynie do maksymalizacji swojego zysku. Celem Sympozjum jest przedstawienie jak kultura materializmu i konsumpcji i promowany przez nią merkantylizm wpływają na aspiracje, podejmowane działania i poczucie szczęścia od dzieciństwa do dorosłości.
W czasie VII Sympozjum Przereklamowanej Konsumpcji będziemy starali się odpowiedzieć na pytania:
- Kto jest piękny i przystojny a kto nie – kiedy uczymy się standardów piękna i jaki to ma wpływ na nasze relacje?
- Kto winien naszej fascynacji posiadaniem i bogactwem – media, rodzina czy znajomi/ rówieśnicy?
- Kto jest tu panem – czyli jak korzystamy z zaawansowanych technologii?
- reklamie - “Wkręcanie makaronu na uszy” – od informacji do bajki i marzenia.
- Jak działa wpływ reklamy? - czyli rozbieramy reklamę i mówimy o wstydliwych tematach na reklamodawców.
Wykłady wygłoszą: Prof. UG, dr hab. Małgorzata Lipowska (UG), Prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka (UG, Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy), dr Renata Maksymiuk (UMCS Lublin) dr Maciej Dębski (UG, Stowarzyszenie Dbam o swój zasięg).
W trakcie sympozjum studenci IP UG zaprezentują wyniki swoich prac naukowych dotyczących merkantylizmu, materializmu i szczęścia: od dzieciństwa do dorosłości.
Gościem szczególnym Sympozjum będą członkowie Stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy autorzy powstającej publikacji “Tajemnice Reklamy”.
Drugiego dnia Sympozjum odbędą się warsztaty dla studentów i młodzieży gimnazjalnej.