Link do opisu wydarzenia: VII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja pt "Zmerkantylizowane życie: od dzieciństwa do dorosłości"

VII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja pt "Zmerkantylizowane życie: od dzieciństwa do dorosłości"

Data: 5 - 6 kwietnia 2017 r.
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk
Organizator: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziecko bez Reklamy
Wspieramy to!

Szczegóły wydarzenia

Zapraszamy do udziału w VII Sympozjum Naukowym z cyklu Przereklamowana Konsumpcja odbywającego się pod hasłem pt. “Zmerkantylizowane życie: od dzieciństwa do dorosłości”. Sympozjum odbędzie się w dniach 5-6 kwietnia 2017 roku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Organizatorem Sympozjum jest Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziecko bez Reklamy.

Merkantylizm dotyczy wprowadzenia w życie i relacje z innymi takich zasad, jakie kierują wymianą rynkową: wszystko jest transakcją, a każdy dąży jedynie do maksymalizacji swojego zysku. Celem Sympozjum jest przedstawienie jak kultura materializmu i konsumpcji i promowany przez nią merkantylizm wpływają na aspiracje, podejmowane działania i poczucie szczęścia od dzieciństwa do dorosłości.
W czasie VII Sympozjum Przereklamowanej Konsumpcji będziemy starali się odpowiedzieć na pytania:

  • Kto jest piękny i przystojny a kto nie – kiedy uczymy się standardów piękna i jaki to ma wpływ na nasze relacje?
  • Kto winien naszej fascynacji posiadaniem i bogactwem – media, rodzina czy znajomi/ rówieśnicy?
  • Kto jest tu panem – czyli jak korzystamy z zaawansowanych technologii?
  • reklamie - “Wkręcanie makaronu na uszy” – od informacji do bajki i marzenia.
  • Jak działa wpływ reklamy? - czyli rozbieramy reklamę i mówimy o wstydliwych tematach na reklamodawców.

Wykłady wygłoszą: Prof. UG, dr hab. Małgorzata Lipowska (UG), Prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka (UG, Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy), dr Renata Maksymiuk (UMCS Lublin) dr Maciej Dębski (UG, Stowarzyszenie Dbam o swój zasięg).
W trakcie sympozjum studenci IP UG zaprezentują wyniki swoich prac naukowych dotyczących merkantylizmu, materializmu i szczęścia: od dzieciństwa do dorosłości.
Gościem szczególnym Sympozjum będą członkowie Stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy autorzy powstającej publikacji “Tajemnice Reklamy”.
Drugiego dnia Sympozjum odbędą się warsztaty dla studentów i młodzieży gimnazjalnej.

Miejsce