Żużlowcy GKŻ Wybrzeże namawiają: kieruj bez procentów!

Rusza 14. odsłona gdańskiej kampanii "Kieruj bez procentów". Ambasadorami kampanii zostali: trener GKŻ Wybrzeże Mirosław Kowalik oraz zawodnicy gdańskiego klubu: Kacper Gomólski, Renat Gafurow, Dominik Kossakowski i Hubert Łęgowik. Do tego mistrz Polski w samochodowych rajdach górskich Paweł Stefanicki oraz juror programu „You Can Dance” Maciej „Gleba” Florek. Wszyscy oni namawiają, żeby NIGDY nie kierować po spożyciu alkoholu!

Żużlowcy GKŻ Wybrzeże namawiają: kieruj bez procentów!
A
A
data publikacji: 21 lipca 2017 r.

Na zdjęciu od lewej: Radosław Nowak - GCPU, Tadeusz Zdunek - prezes GKŻ Wybrzeże, Hubert Łęgowik - zawodnik GKŻ Wybrzeże, Aleksandra Dulkiewicz - zastępca prezydenta Gdańska, Mirosław Kowalik - trener GKŻ Wybrzeże, ambasador kampanii zawodnik Renat Gafurow, aktorzy występujący w spocie - Krzysztof Zaczyński i Maciej Florek
Na zdjęciu od lewej: Radosław Nowak - GCPU, Tadeusz Zdunek - prezes GKŻ Wybrzeże, Hubert Łęgowik - zawodnik GKŻ Wybrzeże, Aleksandra Dulkiewicz - zastępca prezydenta Gdańska, Mirosław Kowalik - trener GKŻ Wybrzeże, ambasador kampanii zawodnik Renat Gafurow, aktorzy występujący w spocie - Krzysztof Zaczyński i Maciej Florek
Jerzy Pinkas/ Gdansk.pl

#kierujsięsercem - pod takim hasłem ruszyła kampania społeczna realizowana przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień. Celem kampanii "Kieruj bez procentów" jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, głównie poprzez zmianę postaw społecznych wobec picia alkoholu przez kierowców.

Ideą propagowaną przez realizatorów kampanii jest całkowita trzeźwość osób prowadzących pojazdy.

Innym ważnym celem jest rozpowszechnienie wśród mieszkańców zasad właściwego postępowania w sytuacjach wypadków drogowych i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Działania w ramach kampanii skierowane są głównie do osób młodych (18-24 lat), wśród których można zaobserwować znaczny odsetek wypadków pod wpływem alkoholu. 

- W ciągu czternastu lat realizowania kampanii "Kieruj bez procentów" docieramy do coraz większej liczby gdańszczan - mówi wiceprezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przeprowadzane co roku badania pokazują konsekwentny spadek liczby osób kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu, jednak cały czas jest to poważny problem społeczny. Z ostatnich badań o bezpieczeństwie w ruchu drogowym w woj. pomorskim wynika, że wciąż najwięcej wypadków spowodowanych pod wpływem alkoholu zdarza się w powiecie kartuskim i w Gdańsku. Dlatego tak ważne jest konsekwentne i aktywne przeciwdziałanie.

Partnerami tegorocznej odsłony kampanii jest Gdański Klub Żużlowy Wybrzeże, Komenda Miejska Policji w Gdańsku, Pogotowie Ratunkowe, Gdańskie Autobusy i Tramwaje.


Organizatorzy zaprosili do współpracy znane osoby ze świata sportu i sztuki. Wśród ambasadorów znaleźli się: trener GKŻ Wybrzeże Mirosław Kowalik i zawodnicy gdańskiego klubu: Kacper Gomólski, Renat Gafurow, Dominik Kossakowski i Hubert Łęgowik, mistrz Polski w samochodowych rajdach górskich Paweł Stefanicki oraz juror programu TVN „You Can Dance” Maciej „Gleba” Florek.

- Cieszę się, że włączyliśmy się do słusznej kampanii. W swojej pracy trenerskiej pracuje z młodymi ludźmi, którzy wywodzą się z różnych, niekiedy trudnych środowisk. Tego typu kampanie pozwalają nam wszystkim łatwiej mówić o trudnych problemach. Dobre przykłady i autorytety są dziś bardziej potrzebne niż kiedykolwiek - twierdzi trener Kowalik.

 Trener GKŻ Wybrzeże Mirosław Kowalik
Trener GKŻ Wybrzeże Mirosław Kowalik
Jerzy Pinkas/ Gdansk.pl

#kierujsięsercem

Kampania zaplanowana do końca roku bardzo mocno obecna będzie w przestrzeni online, głównie w mediach społecznościowych dedykowanych projektowi oraz na profilach partnerów i ambasadorów. Dodatkowo w przestrzeni miejskiej pojawią się plakaty, citylighty, oraz inne materiały informacyjne, dystrybuowane podczas wydarzeń miejskich poświęconych tematyce bezpieczeństwa ruchu drogowego. Za realizację tegorocznej kampanii odpowiadać będzie 2PiGroup.

Motyw przewodni kampanii, czyli hasło #kierujsięsercem jest grą słów, mówiącą o tym, by ludzkimi wyborami i decyzjami „kierowały” priorytetowe w życiu sprawy: miłość i troska - nie lekkomyślność będąca zagrożeniem dla czyjegoś życia. Przeciwieństwem okrucieństwa, jakie można wyrządzić w bezmyślny sposób jest postawa empatyczna, która skłania nas do podejmowania właściwych decyzji, czyli wprost – kierowanie się sercem.

- Kierując przekaz kampanii nie tylko bezpośrednio do kierowców ale także do ich bliskich – przyjaciół/rodzin mamy większe szanse na walkę z problemem spożywania alkoholu przez kierowców. Zakładamy, że osoby podejmujące decyzję o prowadzeniu auta po alkoholu lub na tzw. „kacu” są bardziej oporne na standardowe przekazy, prezentujące zagrożenia i skutki, jakie za tym idą dlatego zdecydowaliśmy się na wyraźny i mocny przekaz emocjonalny - wyjaśnia Radosław Nowak, kierownik działu profilaktyki Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień. 

Czytaj także: Kieruj bez procentów - z nowym spotem 



Olimpia Schneider (0)
Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta
Referat Prasowy
olimpia.schneider@gdansk.gda.pl
więcej tekstów autora
Olimpia Schneider (0)
Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta
Referat Prasowy
olimpia.schneider@gdansk.gda.pl
więcej tekstów autora