Zaglądamy na budowę mostu w Sobieszewie. Zobacz postępy prac

Palowanie pod przyszły wiadukt zbliża się do półmetka. "Rozrastają się" też ścianki szczelne, niezbędne przy tego typu inwestycjach, a na lądzie trwają prace drogowe. Na teren budowy jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w Gdańsku zajrzeliśmy z kamerą. Obejrzyjcie nasz materiał!

Zaglądamy na budowę mostu w Sobieszewie. Zobacz postępy prac
A
A
data publikacji: 20 marca 2017 r.

W dno Martwej Wisły wbito już 48 pali. W sumie będzie ich ponad 120
W dno Martwej Wisły wbito już 48 pali. W sumie będzie ich ponad 120
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Palowanie pod nowy gdański most rozpoczęło się w drugiej połowie lutego. W Martwej Wiśle umocowane zostaną pale o długości od 10 do 24 metrów i średnicy 457 centymetrów.

- Dotychczas wkręconych zostało 48 pali. Docelowo ma ich być 125 – informuje Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje tę inwestycję.

Poza pracami palowymi trwa także pogrążanie rur osłonowych dla tych pali. Wykonywane są również ścianki szczelne po stronie Wiślinki - do istniejącego mostu pontonowego.

- Równolegle prowadzone są roboty ziemne związane z budową nasypu od strony Pruszcza Gdańskiego. Natomiast w obrębie skrzyżowania ul. Nadwiślańskiej i Turystycznej wykonywane są rozbiórki nawierzchni jezdni, chodniki i krawężniki – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

W związku z trwającymi pracami kierowcy muszą liczyć się w pewnymi utrudnieniami w ruchu. Jego organizacja zmienia się co kilka tygodni – w zależności od prowadzonych w danym czasie robót. 

Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi obecny, przestarzały most pontonowy. Nowa inwestycja poprawić ma jakość życia mieszkańców, i to całego województwa. Powinna też przyczynić się do rozwoju turystyki oraz usług w tej części Gdańska. Most ma również zapewnić sprawną organizację w 2023 r. Światowego Zjazdu Skautów, o którą walczy obecnie nasze miasto.

Inwestycja pochłonie 57 mln złotych. 16,6 mln złotych dotacji na jej realizację przyznało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wystawił na sprzedaż prom linowy, wraz z wyposażeniem, który był wykorzystywany na wypadek awarii bądź konieczności dłuższego zamknięcia mostu pontonowego w Sobieszewie.

- Miejsce, w którym cumuje ta jednostka, znajduje się w linii budowy nowego mostu, a więc nie może tu dłużej przebywać. Poza tym wszystkie wymagane przeglądy pontonów dotychczasowego mostu zostały wykonane i nie powinno być już potrzeby zamykania przeprawy do czasu oddania do użytku nowego mostu. Uznaliśmy więc, że jedynym rozwiązaniem dla promu będzie wystawienie go na sprzedaż - tłumaczy Vasileios Prombonas, dyrektor Biura Utrzymania Infrastruktury w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednostkę próbowano sprzedać już po raz drugi, za cenę ponad 76 tysięcy złotych. Nie zgłosił się jednak żaden zainteresowany. Na razie nie podjęto decyzji co do przyszłości promu.

Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl