Week ends in Gdańsk! Kampania promocyjna kierowana do turystów zagranicznych

„Week ends in Gdańsk!” - to hasło nowej kampanii, która ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w naszym mieście. Kluczowym elementem kampanii jest spot promocyjny, który prezentowany będzie m.in. na portalu wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.

Week ends in Gdańsk! Kampania promocyjna kierowana do turystów zagranicznych
A
A
data publikacji: 11 września 2017 r.

Kadr ze spotu reklamowego
Kadr ze spotu reklamowego
fot. www.gdansk.pl

Każdego roku Gdańsk odwiedza coraz więcej turystów, w tym znaczna część z zagranicy. Najwięcej gości spoza Polski przyjeżdża do naszego miasta z Niemiec, krajów skandynawskich oraz Wielkiej Brytanii. Władze miasta chcą, by było ich jeszcze więcej - zwłaszcza jesienią i zimą.

Stąd pomysł na kampanię promocyjną skierowaną przede wszystkim do zagranicznych tursytów. 

Kluczowym elementem kampanii jest spot promocyjny, zrealizowany w konwencji baśniowej opowieści, ukazującej Gdańsk jako miejsce magiczne, owiane tajemnicą… Bohaterami spotu są ludzie w różnym wieku, którzy - podczas pobytu w Mieście Wolności – spotykają się z intrygującymi sytuacjami. Fabułę uzupełnia utwór muzyczny specjalnie skomponowany przez Marka Kuczyńskiego, cenionego gdańskiego twórcę muzyki filmowej, koncertowej i teatralnej.

Emisja spotu przewidziana jest m.in. w ramach kampanii na portalu słynnego wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.


SPOT PROMOCYJNY GDAŃSKA


– To, co wyróżnia Gdańsk na tle innych, równie pięknych, bogatych historycznie i kulturowo europejskich miast, to niezwykły, wręcz magiczny klimat, którego nie da się opisać. Wystarczy jeden weekend, by go poczuć i bezgranicznie się nim zachwycić. Właśnie to chcemy pokazać poprzez zaplanowane w ramach kampanii działania - mówi Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, zleceniodawcy kampanii. - Tańczące stoczniowe żurawie, pirat zapraszający na pokład płynącego Motławą galeonu, zagubiony w lesie rycerz Krzyżak czy tajemnicza dama z Twierdzy Wisłoujście: wszystko to uchyla rąbka skrywanej przez miasto tajemnicy, inspirując do jej dalszego zgłębiania, będąc tu, na miejscu.

W kampanii, której zasięg szacowany jest na około 15 milionów kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych, organizatorzy stawiają przede wszystkim na internet. 

- W przeciwieństwie do realizowanych w przeszłości przez Miasto kampanii zagranicznych, w przypadku tegorocznej nie koncentrujemy się na emisji spotów reklamowych w telewizji. Obecna kampania nastawiona jest głównie na ekspozycję w internecie oraz szeroko zakrojone działania z zakresu digital marketingu - wyjaśnia Karolina Janik, CEO agencji Personal PR, koordynującej prace nad kampanią.

W ramach kampanii „Week ends in Gdańsk!”:

  • Gdańska Organizacja Turystyczna stworzyła dedykowany landing page w czterech wersjach językowych
  • przeprowadzona zostanie kampania Google AdWords, a także akcja z międzynarodowymi influencerami
  • dedykowana przesyłka kreatywna do najlepszych wybranych mediów zagranicznych tematycznie związanych z podróżowaniem
  • konkurs w mediach społecznościowych, w którym do wygrania będą weekendowe pobyty w wybranych hotelach w Gdańsku

Zleceniodawcą kampanii jest Miasto Gdańsk we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną. Realizuje ją agencja Personal PR, a za produkcję spotu odpowiada agencja Lokomotion.



oprac. WG
oprac. WG (0)
www.gdansk.pl