Turyści coraz chętniej odwiedzają Gdańsk

Świetna ocena z pobytu w naszym mieście i coraz częstsze odwiedziny - Gdańska Organizacja Turystyczna podsumowała sezon wakacyjny w Gdańsku. Jest się z czego cieszyć.
26.09.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Turyści podczas pobytu w Gdańsku szczegónie chętnie odwiedzali plaże - również tę w Brzeźnie.

W tym roku nasze miasto w samym tylko tzw. sezonie wysokim odwiedziło 769 893 gości. Byli wśród nich zarówno tacy, którzy przyjechali na więcej niż jeden dzień - ci w badaniu określani są jako turyści, i odwiedzający - a więc tacy, którzy nie zostali na noc.

- W porównaniu do 2015 roku, w okresie od czerwca do sierpnia 2016 odnotowaliśmy 15 procent wzrost liczby turystów, którzy zdecydowali się na przyjazd do Gdańska - mówi Barbara Chmielewska, Specjalista ds. Badań i Analiz Statystycznych w Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Podsumowaniem badania Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Pomorskiego Instytutu Naukowego im. Profesora Brunona Synaka jest infografika, z której można wyczytać nie tylko ilu było gości, ale także które miejsca najchętniej odwiedzali przyjezdni, jak spędzali wolny czas, z jakich miast i krajów pochodzą oraz jak oceniają atmosferę w mieście.

- Widzimy, że turyści przyjeżdżają do Gdańska i są zadowoleni z pobytu nawet przy tak kapryśnej aurze, jaka nas doświadczyła w tym roku. Plaża jest oczywiście najbardziej popularną atrakcją turystyczną w tym okresie wakacyjnym. Jednak co ciekawe, przy gorszej pogodzie odnotowaliśmy takie zjawisko, że nasze inne atrakcje, zabytki, Park Oliwski czy teren Głównego Miasta cieszą się zwiększonym zainteresowaniem wśród turystów. Podobne zjawisko zaobserwowaliśmy w związku z Jarmarkiem św. Dominika, w trakcie którego panowała zależność: im gorsza pogoda, tym większy ruch - mówi Chmielewska. - To ważne dane, które pokazują, że nie tylko plaża ma znaczenie i nie tylko ona jest zachętą do przyjazdu do Gdańska, ale też nasza oferta jest odpowiednia na każde okoliczności pogodowe.
 

Kliknij, aby powiększyć
{id79274}


Dzięki badaniom udało się także ustalić gdzie najczęściej zatrzymują się przyjezdni. 28,9% deklarowało, że śpi u rodziny lub u znajomych, 17,3% skorzystało z hoteli trzygwiazdkowych, 11,2% z moteli. Najmniejsza grupa - 8,6% ankietowanych nocowała w hotelach czterogwiazdkowych.

Badania służą dostosowaniu ofert i strategii marketingowych w branży turystycznej, a więc obiektów noclegowych, restauracji, ale też instytucji kultury. Na podstawie wiedzy, jakie trasy pokonują turyści, można na przykład określić, które instytucje być może powinny ze sobą współpracować. To także informacja dla urzędu miasta, pozwalająca stwierdzić, które obiekty turystyczne są doceniane w Polsce i za granicą.



TV

Mevo się kręci!