Sobieszewo. Most rośnie w oczach - za niecałe cztery miesiące koniec prac?

We wrześniu 2016 r. wbito pierwszą - symboliczną - łopatę. Prace ruszyły w styczniu tego roku i, jak zapewnia wykonawca, w ciągu dwunastu miesięcy będą ukończone. Na początku 2018 r. sobieszewskim mostem zwodzonym mają pojechać pierwsze samochody, a znajdujący się obok wysłużony most pontonowy ma być rozebrany. Zobacz, co dzieje się obecnie na placu budowy.

Sobieszewo. Most rośnie w oczach - za niecałe cztery miesiące koniec prac?
A
A
data publikacji: 20 września 2017 r.

Na placu budowy mostu w Sobieszewie praca wre. Pierwsze samochody mają po nim przejechać już na poczatku przyszłego roku
Na placu budowy mostu w Sobieszewie praca wre. Pierwsze samochody mają po nim przejechać już na poczatku przyszłego roku
Dariusz Kwidziński/www.gdansk.pl

Aktualnie na placu budowy trwają prace związane m.in z umacnianiem brzegów - umacniany jest brzeg od strony Wiślinki. W ramach robót drogowych, po stronie gminy Pruszcz Gdański na odcinku drogi wojewódzkiej 501 (250 mb) wykonywane jest wzmocnienie podłoża drogi. Budowany jest również nasyp na połączeniu z obiektem mostowym.

- W najbliższych dniach wykonawca robót planuje przystąpić do przebudowy wodociągu w ul. Turystycznej - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach prac mostowych w przęśle podpory 10 i 20 oraz 50 i 60 zamontowane zostały belki prefabrykowane. W podporze 30 i 40 zabetonowano ławę fundamentową i trwa wykonywanie szalunków oraz zbrojenia ścian komory. Rozpoczęły się również prace wykończeniowe w budynku obsługi mostu.

CZYTAJ TEŻ: Most na Wyspę Sobieszewską w budowie. Rozpoczęto montaż pierwszych przęseł

Most zwodzony w Sobieszewie ma mieć 173 m długości (ze skrzydłami  181,5 m). Oba przęsła będą otwierały się w dwie minuty. W ramach inwestycji zbudowane będą m.in.: odcinek drogi o długości 900 m, budynek obsługi mostu, ciągi komunikacyjne dla pieszych i rowerzystów, przystanki komunikacji zbiorowej i miejsca postojowe. Zmodernizowane ma być skrzyżowanie ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501; skrzyżowania ulic Sobieszewskiej - Łąkowej - Piaskowej. Zmodernizowane będą ulice dojazdowe, umocnione zostaną też brzegi Martwej Wisły. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Metrostav, Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure. 

oprac. RD (0)
www.gdansk.pl
oprac. RD (0)
www.gdansk.pl