Rusz się z domu - biegaj i ćwicz z instruktorem. Bezpłatnie

Siedem lokalizacji - Stogi, Zaspa, Oliwa, Orunia, Jasień, Osowa, Zakoniczyn. Trzy dni w tygodniu - wtorek, czwartek, sobota. Półtorej godziny treningu z profesjonalnym instruktorem. W zajęciach brać mogą udział wszyscy chętni, także ci, którzy dopiero zaczynają ćwiczyć i biegać - w tym oczywiście starsi.

Rusz się z domu - biegaj i ćwicz z instruktorem. Bezpłatnie
A
A
data publikacji: 22 marca 2016 r.

W zajęciach mogą brać udział także osoby starsze, którym być może ciężej jest się zmobilizować, które nie miały do tej pory styczności ze sportem. Po tych zajęciach będą miały większą werwę i chęć do życia
W zajęciach mogą brać udział także osoby starsze, którym być może ciężej jest się zmobilizować, które nie miały do tej pory styczności ze sportem. Po tych zajęciach będą miały większą werwę i chęć do życia
MOSiR

- Nie wiedziałem, co to jest bieganie - stwierdził jeden z uczestników akcji „Trenuj bieganie w dzielnicach”, która rozpoczęła się w Gdańsku w poniedziałek, 14 marca. - Bo okazuje się, że oprócz samego biegania ważne są rozgrzewka i ćwiczenia dodatkowe.

„Trenuj bieganie w dzielnicach” to część programu „Aktywuj się w Gdańsku”, realizowanego od 2013 roku przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gdańsku, którego celem jest zachęcanie mieszkańców do uprawiania sportu a tym samym dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną.

- Po gorąco przyjętym przez środowisko biegowe projekcie "Aktywuj się w maratonie", który przygotowaliśmy przed pierwszą edycją PZU Gdańsk Maratonu w 2015 roku, postanowiliśmy pójść o krok dalej i umożliwić gdańszczanom rozpoczęcie przygody z bieganiem pod okiem profesjonalistów - mówi Leszek Paszkowski, dyrektor gdańskiego MOSiR.

W zajęciach uczestniczyć mogą osoby w każdym wieku, niezależnie od wytrenowania. Także ci, którzy dopiero zaczynają (czy chcą zacząć) swoją przygodę z bieganiem i ćwiczeniem. Do każdej grupy wyznaczony jest minimum jeden trener.

- Na zajęcia przychodzą osoby o zróżnicowanym poziomie zaawansowania biegowego, od takich, które chodzą z kijkami do tych, którzy biorą udział w maratonach - mówi Szymon Dolega, jeden z instruktorów, prowadzących zajęcia na gdańskich osiedlach. - Dlatego treningi są zróżnicowane, wprowadzamy dużo elementów technicznych, między innymi z wykorzystaniem gum czy piłek. Podczas zajęć wykorzystujemy także usytuowane w wielu miejscach siłownie pod chmurką czy różne uwarunkowania terenu.

Jak wygląda trening?

- Zaczynamy od rozgrzewki, czyli kilkunastominutowego biegu o bardzo małej intensywności. Potem wprowadzamy elementy techniczne, jak skipy, wymachy ramion, krążenia ciała i krótkie przebieszki, które mają pobudzić organizm do zwiększonej pracy. Następnie wprowadzamy ćwiczenia bardziej intensywne połączone z biegiem. Na koniec wyciszenie i rozciąganie - wylicza Dolega.

Uczestnicy mogą również otrzymać porady związane z dietą czy przeciwdziałaniem kontuzjom.

- Trenerzy, którzy prowadzą zajęcia mają szeroką wiedzę, zajmują się nie tylko bieganiem, ale na przykład zdrowym odżywianiem - zaznacza Dolega.


Zajęcia odbywają się głównie w pobliżu zbiorników retencyjnych i po ścieżkach parkowych. Odbywają się trzy razy w tygodniu w siedmiu różnych lokalizacjach. Są BEZPŁATNE. 

Wtorki, godz. 18

  • Stogi - park wokół Pustego Stawu (wejście od ul. Nowotnej)

Czwartki, godz. 18

  • Zaspa - Park Reagana (wejście A) w miesiącach: marzec, kwiecień, wrzesień, październik, listopad, grudzień
  • Oliwa - Trójmiejski Park Krajobrazowy (wejście od ul. Wiejskiej) w miesiącach: maj, czerwiec, lipiec, sierpień
  • Orunia - park Oruński (wejście od ul. Nowiny)

Soboty, godz. 9

  • Osowa – TPK (wejście od ul. Juraty)
  • Jasień - pętla wokół zbiornika przy stacji PKM
  • Zakoniczyn - pętla wokół zbiornika retencyjnego (wejście od ul. Bergiela i Świętokrzyskiej)


Na razie największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia na Stogach, gdzie udział wzięło 20 osób. Średnio udział bierze 13-15 osób.

- Na razie przychodzą głównie ludzie młodsi, którzy zajmowali się wcześniej bieganiem. Ale zapraszamy też starszych, którym być może ciężej jest się zmobilizować, które nie miały do tej pory styczności ze sportem - zachęca Dolega. - Po naszych zajęciach takie osoby będą miały większą werwę i chęć do życia.

WAŻNE:

Zajęcia odbywają się niezależnie od pogody. Trzeba zabrać ze sobą wygodne buty sportowe, wygodny strój sportowy odpowiedni do panujących warunków atmosferycznych oraz wodę.
 

Waldemar Gabis (0)
www.gdansk.pl
waldemar.gabis@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Waldemar Gabis (0)
www.gdansk.pl
waldemar.gabis@gdansk.pl
więcej tekstów autora