- Bałtycki Kongres Marketingu Sportowego to ważne wydarzenie na skalę ogólnopolską, którego celem było łączenie sportu, marketingu i biznesu - mówił Tomasz Kowalski, prezes zarządu Arena Gdańsk Operator, jeden z organizatorów Kongresu.
W ciągu dwóch dni - 24-25 listopada 2015 r. - na terenie Stadion Energa Gdańsk odbywały się debaty, prelekcje i panele dyskusyjne dotyczące sportu i biznesu w różnych odsłonach. Wśród prelegentów znaleźli się wybitni specjaliści w różnych dziedzinach życia: biznesmeni, politycy, finansiści, prawnicy, pracownicy administracji publicznej, sportowcy.
- Podczas Kongresu widziałem wielu wybitnych znawców tematu, których warto było posłuchać. Bo zawsze warto słuchać ludzi mądrych - ocenił mistrz wioślarstwa Adam Korol, do niedawna minister sportu i turystyki, aktualnie poseł na sejm.
Jedną z omawianych kwestii były mistrzostwa Europy w piłce ręcznej mężczyzn, które w 2016 roku zostaną zorganizowane w Polsce. Jednym z miast gospodarzy jest Gdańsk.
O przygotowaniach do Euro 2016 i różnych aspektach związanych z organizacją tej imprezy mówili:
Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Miasta Gdańska
Marcin Herra - wiceprezes zarządu Związku Piłki Ręcznej w Polsce ds. rozwoju, marketingu i EURO 2016
Marcin Lijewski, były reprezentant Polski, medalista mistrzostw świata
Podczas Kongresu mowa była także o marketingu sportu dziecięcego.
- To budzenie pasji. Każdy młody człowiek, patrząc na piłkę nożną chce być Robertem Lewandowskim, obserwując biegi narciarskie chce się być Justyną Kowalczyk - mówiła Otylia Jędrzejczak, mistrzyni świata i olimpijska w pływaniu. - W dużej mierze dzieci chcą uprawiać sport, tylko trzeba im pokazać fajną formę zabawy.
Organizatorzy zapowiadają, że za rok będzie jeszcze ciekawiej.