Promocja miejskiej loterii PIT w... oliwskich biurowcach. Dlaczego warto wziąć w niej udział?

We wtorkowy poranek przeszkoleni wolontariusze pojawili się w dwóch budynkach kompleksu Olivia Business Centre (Olivia Tower oraz Olivia Star), gdzie informowali o miejskiej akcji: "PIT w Gdańsku. Się opłaca!" i zachęcali do rejestrowania się w systemie umożliwiającym udział w loterii. Na zaskoczonych przechodniów czekały też gorąca herbata i kanapki - bez glutenu, za to z serem, szynką lub tuńczykiem.

Promocja miejskiej loterii PIT w... oliwskich biurowcach. Dlaczego warto wziąć w niej udział?
A
A
data publikacji: 27 marca 2018 r.

Zachęcanie mieszkańców do rozliczania podatków w Gdańsku odbywa się m.in. w gdańskich biurowcach
Zachęcanie mieszkańców do rozliczania podatków w Gdańsku odbywa się m.in. w gdańskich biurowcach
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

Niektórzy brali ulotki i szli dalej, inni twierdzili, że się spieszą, bo są już spóźnieni, niektórzy zapewniali, że "muszą podbić karty, ale zaraz wrócą". Byli i tacy, co zatrzymywali się na parę minut, wysłuchali informacji od wolontariuszy, zadawali pytania. Wiele osób przyznawało, że już... zarejestrowało się w systemie, bo jest zainteresowanych przygotowaną loterią - w końcu wygrać można samochód hybrydowy, miejski rower bądź doładowanie Karty Miejskiej.

- Miło jest nam zawsze gościć w Olivia Business Centre. To partner, z którym współpracujemy przy różnych projektach. Promujemy tu już drugi raz tę akcję. Jest ona bardziej rozpoznawalna w porównaniu z ubiegłym rokiem – ocenia Izabela Heidrich z Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w gdańskim magistracie. - Jesteśmy bardzo sympatycznie przyjmowani. Dużo łatwiej jest też nawiązać kontakt, zachęcić do rejestracji. To dla nas ważne, że OBC jest "skupiskiem" pracowników, także międzynarodowych. Można tu spotkać nie tylko Polaków, ale i obcokrajowców, którzy w Gdańsku mogą rozliczać się z podatków. Tak akcja jest przygotowana także dla nich. Tłumaczymy więc wszystkim pracownikom, że nie trzeba być zameldowanym w naszym mieście, wystarczy tutaj mieszkać i się rozliczać – dodaje.

Akcja prowadzona była, i będzie, także w innych biurowcach na terenie Gdańska. W tym roku odbyła się m.in. w obiektach Alchemii. Zorganizowana zostanie także w okolicach lotniska. m.in. w Parku BCB. Akcja promowana jest też w centrach handlowych. O ile w biurowcach prowadzone są "poranki śniadaniowe", o tyle w centrach wystawiana jest nagroda główna w loterii, którą jest samochód hybrydowy. Wszędzie dyżurują też wolontariusze, którzy informują, tłumaczą, a także pomagają chętnym w rejestracji.

- Ważne jest dla nas to, że jesteśmy w bezpośrednim kontakcie z ludźmi – zaznacza Heidrich.

Każdy mógł dowiedzieć się, dopytać, zarejestrować, a potem... napić się gorącej herbaty
Każdy mógł dowiedzieć się, dopytać, zarejestrować, a potem... napić się gorącej herbaty
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

Monika Bogdanowicz z Olivia Business Centre zapewnia, że Centrum chętnie bierze udział w projektach, przy których współpracuje z miastem Gdańsk.

- W końcu jesteśmy dużą częścią tego miasta, a nawet całej tworzącej się wciąż metropolii. Staramy się docierać z informacją naszymi kanałami, czyli newsletterem, wykorzystujemy hole windowe, windy i specjalnie wyznaczone miejsca, gdzie pojawiają się plakaty informacyjne. Przy promowaniu takich wydarzeń, ja to wtorkowe, korzystamy także z social mediów - mamy naszą społeczność, która reaguje na takie informacje - wylicza Monika Bogdanowicz, menadżer ds. komunikacji i PR w Olivia Business Centre. - Ta akcja jest pozytywna, więc spotyka się też z pozytywnym odzewem. Ona promuje postawy obywatelskie. Mamy głosy, że są osoby, które nie są tu zameldowane, ale chcą utożsamiać się z Gdańskiem.

Ubiegłoroczna, pierwsza akcja zachęcająca mieszkańców do płacenia PIT w Gdańsku okazała się dużym sukcesem. Dzięki nowym podatnikom do miejskiej kasy wpłynęło prawie 10 mln zł. Decyzję o pozostawieniu swoich podatków nad Motławą podjęło blisko 4 tys. nowych podatników. Dlatego Gdańsk postanowił pójść za ciosem i zorganizować drugą edycję "podatkowej" kampanii.

Co ważne, na wygraną ma szansę każdy, bez względu na to, jak długo mieszka w Gdańsku. Musi tylko rozliczyć swój PIT w jednym z gdańskich urzędów skarbowych - w zeznaniu podatkowym liczy się miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.

W puli tegorocznej loterii znajduje się aż 66 nagród. Tą główną jest hybrydowa Toyota Yaris w wersji premium. Do wygrania będzie także 15 rowerów miejskich Best Gela. Atrakcyjną nagrodą powinien być również hit ostatnich miesięcy, czyli Karta Mieszkańca z doładowanym 5-miesięcznym biletem komunikacji miejskiej. Miasto przygotowało 50 Kart Mieszkańca, które będzie można wylosować w loterii PIT.

Kampania PIT-owa jest coraz bardziej rozpoznawalna w Gdańsku. Mimo wszystko zawsze warto zapytać o szczegóły
Kampania PIT-owa jest coraz bardziej rozpoznawalna w Gdańsku. Mimo wszystko zawsze warto zapytać o szczegóły
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl


Wystarczy zarejestrować się na stronie www.gdansk.pl/pit, gdzie należy wypełnić formularz – trzeba podać imię i nazwisko, numer PESEL, adres e-mail oraz numer telefonu, a także potwierdzić fakt złożenia deklaracji PIT za rok 2017 w Urzędzie Skarbowym właściwym dla obszaru administracyjnego Gdańska. Każdy, kto po raz pierwszy składa deklarację PIT w naszym mieście, również powinien zaznaczyć to w formularzu. Po jego wypełnieniu uczestnik loterii otrzyma specjalny kod rejestracyjny.

Dla osób, które nie posiadają dostępu do internetu przygotowano stały punkt rejestracyjny - na stanowisku nr 12 w Sali Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miejskim przy ul. Nowe Ogrody 8/12. Jest on czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach funkcjonowania urzędu.

Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora