Weekend za pół ceny: Prawie 60 lokali i instytucji, duże zainteresowanie

W te dni można smacznie zjeść, zadbać o twarz i ciało, albo zwiedzić muzea i obejrzeć spektakl - a wszystko to za połowę ceny. W tegorocznej odsłonie akcji „Rozsmakuj się w Metropolii - Weekend za pół ceny”, 7-8 kwietnia 2018 r., wzięło udział prawie 60 gdańskich lokali gastronomicznych, gabinetów kosmetycznych, obiektów sportowych i instytucji kulturalnych. Dlaczego postanowiły zaangażować się w akcję i jak ją oceniają? Co spodobało się uczestnikom?

Weekend za pół ceny: Prawie 60 lokali i instytucji, duże zainteresowanie
A
A
data publikacji: 09 kwietnia 2018 r.

Radosław Szmalc z Restauracji Gdańskiej
Radosław Szmalc z Restauracji Gdańskiej
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

- To dobra akcja promocyjna nie tylko dla restauracji - mówi Radosław Szmalc, menadżer kultowej Restauracji Gdańskiej, która w akcji „Rozsmakuj się w Metropolii - Weekend za pół ceny” bierze udział regularnie od wielu lat. - W ten sposób zachęcamy mieszkańców do wychodzenia z domu, i przekonania się, że miło jest zwiedzić Gdańsk, a przy okazji spędzić czas w restauracji.

Jak wynika z jego obserwacji, z akcji najchętniej korzysta społeczność lokalna. - Zazwyczaj nasz lokal odwiedzają obcokrajowcy. Ale podczas „Weekendu za pół ceny” zaobserwowaliśmy dużo większe zainteresowanie wśród osób miejscowych. Wyraźnie widać też, że goście zagraniczni chętniej odwiedzają nas wieczorami, kiedy już zwiedzą miasto. Polacy - w porze obiadowej.

Goście, którzy pierwszego dnia trwania akcji odwiedzili Restaurację Gdańską
Goście, którzy pierwszego dnia trwania akcji odwiedzili Restaurację Gdańską
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

Pierwszego dnia wydarzenia, w sobotę, 7 kwietnia, w ciągu pierwszych trzech godzin od otwarcia restauracji odwiedziło ją około 100 osób. To dobry wynik. Co ich przyciągnęło? Tradycyjna kuchnia polska, zwłaszcza golonka, żeberka, udko kacze, ale też zupa borowikowa, żurek staropolski - wszystko to klienci mogli znaleźć w ofercie „za pół ceny”.

Pyszna włoska pizza za pół ceny. Kto by się nie skusił?
Pyszna włoska pizza za pół ceny. Kto by się nie skusił?
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl


Miłośnicy prawdziwych włoskich smaków mogli natomiast skorzystać z oferty położonej nieopodal niewielkiej pizzerii La Famiglia, znanej gdańszczanom i turystom od kilku lat.

- Uczestniczymy w „Weekendzie za pół ceny” już kolejny raz, w przyszłym roku też zamierzamy - mówi Weronika Matejko, menadżerka restauracji La Famiglia. - Myślę, że to fajna promocja zarówno miasta, jak i tutejszych restauracji, i oczywiście dla gości - którzy chcieliby spróbować czegoś nowego, w zachęcających cenach - bo pamiętajmy, że nie wszyscy mogą sobie pozwolić na wyjście do restauracji.

Tu, inaczej niż w przypadku Restauracji Gdańskiej, z oferty korzystali przede wszystkim goście z innych krajów. - Zdecydowana większość spośród gości, którzy nas odwiedzili, to byli zagraniczni turyści. Ale przychodzili do nas także nasi stali goście, mieszkający w Trójmieście.

Jak z tłumnymi odwiedzinami radzą sobie pracownicy? Dobrze, przekonuje Matejko. - Można powiedzieć, że „Weekend za pół ceny” zaczyna sezon wakacyjny. Jest mobilizujący i przygotowujący na to, co będzie latem. Z roku na rok jesteśmy też coraz lepiej przygotowani, otwarci na różne możliwości.

Weronika Matejko z restauracji La Famiglia
Weronika Matejko z restauracji La Famiglia
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

- „Weekend za pół ceny” to świetna okazja, aby pokazać nie tylko historię, ale także kulinarną stronę naszego miasta - komentuje Hanna Lasoń, dyrektor marketingu Dobry Hotel. - W naszych restauracjach w hotelu Bonum oraz w restauracji w hotelu Best Western Plus Arkon Park można było spróbować m.in. polędwiczek wieprzowych podanych z risotto i prawdziwkami, czy też pysznej zupy grzybowej.

W tegorocznej, 10. odsłonie akcji udział wzięły 34 gdańskie lokale gastronomiczne. Ale nie tylko one - łącznie zaangażowało się 59 lokali i instytucji, cenami mniejszymi o połowę kusiły też obiekty noclegowe, gabinety SPA i beauty, obiekty sportowo-rozrywkowe oraz instytucje kulturalne, m.in. Teatr Wybrzeże, Centrum Hewelianum, Muzeum Gdańska.

Z okazji do zwiedzenia tej ostatniej instytucji - oddziału Muzeum Bursztynu - skorzystały Ania i Monika, które przyjechały z Poznania spontanicznie, spędzić weekend w Gdańska. Spotkaliśmy je pierwszego dnia, w sobotę, 7 kwietnia.

- Już na miejscu zobaczyłyśmy, że jest „Weekend za pół ceny”, więc chcemy zostać trochę dłużej - mówi Monika. - W planach mamy zwiedzanie Ratusza Głównego i Piwnicy Romańskiej. Zamierzamy też skorzystać z oferty restauracji. Warto korzystać z jak największej ilości atrakcji, które odbywają się w ramach akcji, tym bardziej, że pogoda jest piękna.

Ania i Monika przyjechały do Gdańska za Poznania. Postanowiły zostać trochę dłużej, by w pełni skorzystać z atrakcji 'Weekendu za pół ceny'
Ania i Monika przyjechały do Gdańska za Poznania. Postanowiły zostać trochę dłużej, by w pełni skorzystać z atrakcji 'Weekendu za pół ceny'
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

Dla Teatru Wybrzeże, który po raz kolejny uczestniczył w akcji, była to z kolei okazja na zaprezentowanie swojego repertuaru szerszej widowni. - Ci widzowie, którzy odwiedzają nas często, mieli w ten weekend szansę, by zapłacić mniej za bilety. „Weekend za pół ceny” daje nam też możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców z informacją, że jesteśmy, gramy i czekamy na każdego widza - zwłaszcza na tego, który nie miał okazji uczestniczyć w naszych spektaklach - komentuje Aleksandra Weber z Teatru Wybrzeże.

W tym roku odbyła się już 10 edycja Weekendu za pół ceny - po raz piąty miała wymiar metropolitalny
W tym roku odbyła się już 10 edycja Weekendu za pół ceny - po raz piąty miała wymiar metropolitalny
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

- Co roku tłumy gdańszczan i turystów odwiedzają miejsca za pół ceny. Jest to doskonała promocja dla każdego, kto przyłączył się do akcji - tłumaczy Izabela Heidrich z gdańskiego magistratu. I podkreśla, że w „Weekendzie za pół ceny” nie chodzi jedynie o promocję uczestników akcji. Głównym jej celem jest ożywienie miasta i pokazanie tego, co ma do zaoferowania poprzez zachęcenie mieszkańców do spędzenia wolnego czasu w mieście i skorzystania z jego uroków.

Po raz piąty akcja „Rozsmakuj się w Metropolii. Weekend za pół ceny” miała wymiar metropolitalny. Udział w niej wzięło 16 miast i gmin.

Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
agata.olszewska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
agata.olszewska@gdansk.pl
więcej tekstów autora