Opowiedz w 33 sekundy. Niezwykła gra prosto z Gdańska - pomóż ją rozwijać

Tradycyjna sztuka opowiadania historii w połączeniu z aplikacją na smartfona? Ależ tak! Trzech gdańszczan wymyśliło mobilną grę Tello, w której gracz snuje opowieść na podstawie animowanych obrazków. Może ją utrwalić dla potomnych i pochwalić się swoim kunsztem w social media.

Opowiedz w 33 sekundy. Niezwykła gra prosto z Gdańska - pomóż ją rozwijać
A
A
data publikacji: 30 listopada 2017 r.

Tello team, od l.: Michał Rogowski, Jakub Sampławski, Cezary Adamowicz
Tello team, od l.: Michał Rogowski, Jakub Sampławski, Cezary Adamowicz
Play Tello

Tello, czyli Tell Your Story (opowiedz swoją historię) to mobilna gra polegająca na wymyślaniu opowieści do losowo pojawiających się na ekranie telefonu animowanych obrazków. Historię - którą snuć trzeba błyskawicznie, ponieważ sekwencja rysunków kończy się po 33 sekundach - można nagrać i zachować w pamięci telefonu w postaci filmiku, idealnego do udostępnienia w mediach społecznościowych.

Ambitniejsi użytkownicy mogą stworzyć opowieść śpiewając, rapując, albo ćwicząc przy okazji swój zasób słów w języku obcym, albo też - wykorzystać Tello jako narzędzie do opowiedzenia autorskiej bajki na dobranoc dla swojego dziecka.

Od przedszkola do liceum

- Pomysł na Tello zrodził się kiedy byłem przedszkolakiem. Razem z moim przyjacielem Tomkiem wymyśliliśmy wtedy papierową wersję gry, losując kolejne obrazki z narysowanego przez nas zestawu. Do dziś pamiętam, jak świetna była to zabawa i że stworzyliśmy wtedy mnóstwo śmiesznych opowiadań. Niestety żadne się nie zachowało, stąd pomysł by zrobić elektroniczną wersję tej zabawy z możliwością utrwalenia historii - mówi Jakub Sampławski, współtwórca gry, grafik, absolwent gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Tello na smartfony także tworzy z przyjaciółmi, tym razem z czasów licealnych: z Cezarym Adamowiczem - również grafikiem po ASP i Michałem Rogowskim - informatykiem po Politechnice Gdańskiej.

ZOBACZ, JAK TO DZIAŁA

Duże plany, mało funduszy

Nad swoim pomysłem pracują od roku, wieczorami po pracy. Póki co przygotowali wersję testową na system iOS (jeśli ktoś chciałaby zagrać już teraz, musi się zwrócić do autorów, contact@playtello.com).

Pierwszą wersję dla indywidualnych odbiorców planują wrzucić do zasobów App Store pod koniec stycznia 2018 r. Sama aplikacja będzie darmowa i zawierać ma 50 podstawowych obrazków. Płatne będą pakiety tematyczne, po 25 rysunków w każdym (na razie gotowe są kategorie: horror, detektyw, survival, dom i sport). Będzie można mieszać je nie tylko z pakietem podstawowym, ale również ze wszystkimi innymi zestawami.

Twórcy chcieliby także opracować wersję Tello dla systemu Android, ale szukają programisty, który by się tym zajął. Młodzi gdańszczanie mają mnóstwo pomysłów na rozwijanie swojej gry (o czym poniżej), a ponieważ sprawa - jak zwykle - rozbija się o pieniądze, postawili na hojność internautów i postanowili zebrać fundusze na rozwój projektu za pomocą portalu crowdfundingowego Indiegogo.

- Jestem z natury optymistą, ale do końca kampanii zostały już niespełna dwa tygodnie, a my zebraliśmy nieco ponad 200 dolarów z zakładanych, może nieco na wyrost, 10 tysięcy - przyznaje Jakub Sampławski. - Na pewno będziemy szukać innych sposobów sfinansowania naszej gry. Może założymy startup, może zainteresujemy naszym produktem któregoś z wydawców gier, a może jakiś programista zechce przyłączyć się do nas i wesprzeć rozwój projektu swoją pracą?

DRUŻYNA TELLO OPOWIADA O SWOIM POMYŚLE

50 historii ze stolicy

O tym, że pomysł ma potencjał świadczy zainteresowanie uczestników targów niezależnych gier w Warszawie - PixelHeaven`2017, w których gdańszczanie uczestniczyli kilka miesięcy temu.

- Przywieźliśmy stamtąd nagrania ponad 50 historii. Pozytywny feedback wielbicieli gier zmotywował nas do dalszej pracy. Wsparcie dostaliśmy także od najmłodszych. Dzieciaki zakochały się w Tello, więc postanowiliśmy zrobić dla nich specjalną wersję Tello Kids. Wszystkie animacje w tej wersji będą tworzone na podstawie dziecięcych rysunków wyłonionych w drodze konkursu wśród gdańskich przedszkolaków i uczniów - mówi Sampławski.

Twórcy chcą stworzyć także narzędzie pracy dla nauczycieli języków obcych, czyli Tello Education, wprowadzając w tej wersji kilka trybów ćwiczeń do wyboru, np. dla początkujących (samo nazywanie obrazków) i dla zaawansowanych (opowiadanie historii w innym języku). Wstępną wersję chcieliby przedstawić zainteresowanym nauczycielom do przetestowania i na podstawie ich uwag, opracować gotowy produkt.

Twórcy Tello na targach PixelHeaven w Warszawie w maju 2017 r.
Twórcy Tello na targach PixelHeaven w Warszawie w maju 2017 r.
Play Tello

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć zbiórkę crowdfundingową na rzecz Tello, może to zrobić jeszcze do 10 grudnia. Na fundatorów czekają ciekawe nagrody (m.in koszulki z obrazkami, przypinki i ręcznie rysowane pocztówki z obrazkami zaczerpniętymi z gry).

Więcej na temat Tello:

strona internetowa

profil na Instagramie

profil na Facebooku

Izabela Biała (0)
www.gdansk.pl
izabela.biala@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Izabela Biała (0)
www.gdansk.pl
izabela.biala@gdansk.pl
więcej tekstów autora