Firma Lyoness powstała w 2003 roku w Austrii, zajmuje się tworzeniem struktury zakupowej poprzez programy lojalnościowe. Na całym świecie ma około 5 mln uczestników. W Polsce istnieje od 2008 roku i zrzesza niespełna 200 tys. osób.
Lyoness jest jednym z partnerów m.in. piłkarskich drużyn Rapidu Wiedeń oraz Slavii Praga. Dlaczego firma zdecydowała się na współpracę z Lechią Gdańsk?
- Bo jedna z najlepszych drużyn w Polsce. Ma znakomitych i wiernych kibiców - przekonuje Rafał Pięta, prezes zarządu Lyoness Poland. - Wspólnie z klubem przygotujemy dla nich program lojalnościowy pod hasłem Lechia Cashback Card.
Na czym program będzie polegał?
- Każdy kibic Lechii może stać się sponsorem klubu. Kupując za pomocą karty Lechia Cashback Card u partnerów firmy Lyoness, na przykład benzynę, jeden procent od kwoty sprzedaży przekażemy do klubu – wyjaśnia Pięta. - Ponadto kibic będzie miał swoje profity w postaci od 1 do 5 procent zwrotu poniesionych kosztów.
Pieniądze przekazane klubowi mają zostać przeznaczone na rozwój młodych utalentowanych piłkarzy, grających w Akademii Lechii Gdańsk.
Umowa została podpisana na trzy lata. W tym czasie Lyoness będzie wspierał Lechię także pod względem finansowym.
- Ile? Nie mogę powiedzieć, tajemnica handlowa - uśmiecha się Pięta.
Prawdopodobnie chodzi o kwotę od 500 tys. do miliona złotych rocznie.
Logo firmy znalazło się na koszulkach piłkarzy biało-zielonych.