“Krawaciarze” najlepszym pomysłem na biznes IV edycji Lekcji Przedsiębiorczości

Za nami finał IV edycji Lekcji Przedsiębiorczości, tym razem dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Po raz kolejny młodzież z Gdańska udowodniła, że potrafi tworzyć biznesowe projekty warte realizacji.

“Krawaciarze” najlepszym pomysłem na biznes IV edycji Lekcji Przedsiębiorczości
A
A
data publikacji: 28 marca 2018 r.

Biżuterię ze zużytych części elektronicznych zaproponowała druga drużyna z Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku. Nz. prezentacja pomysłu przed jurorami
Biżuterię ze zużytych części elektronicznych zaproponowała druga drużyna z Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku. Nz. prezentacja pomysłu przed jurorami
GIP STARTER

W ramach Lekcji Przedsiębiorczości uczniowie mają za zadanie wymyślić “biznesową odpowiedź” na potrzebę lub problem zauważony w swoim najbliższym otoczeniu. Kilkuosobowe zespoły uczniowskie z gdańskich liceów i techników przez pół roku pracowały nad modelem biznesowym dla swoich projektów. W pracy wspierali ich nauczyciele. Najlepsze drużyny (po przejściu półfinałów w poszczególnych szkołach) zaprezentowały swoje pomysły profesjonalnemu jury złożonemu z przedstawicieli Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości

Młodzież biorąca udział w programie Lekcje Przedsiębiorczości zagadnień biznesowych uczy się na specjalnej platformie działającej podobnie do gier komputerowych (są to więc zajęcia zgamifikowane).

27 marca w STARTERZE przed jury zaprezentowało się dziewięć finałowych grup. Zwycięzcami IV edycji przedsięwzięcia zostali reprezentanci Zespołu Szkół Łączności. Pięciu uczniów postanowiło znaleźć nową funkcję dla nieodłącznego elementu ich szkolnej garderoby - krawata. W ten sposób powstał projekt „Krawaciarze”.


Krawaciarze z Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku - z braku kompetencji w zakresie wiązania krawata powstał pomysł na biznes
Krawaciarze z Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku - z braku kompetencji w zakresie wiązania krawata powstał pomysł na biznes
GIP STARTER

- W naszej szkole na co dzień nosimy mundury. Szanuję decyzję dyrekcji i tradycję szkoły, ale wiązała się ona z wieloma problemami, bo sam nie potrafię wiązać krawata. Na nic zdały się instruktażowe filmy z YouTube. Podobny problem mają też moi koledzy - opowiadał podczas prezentacji Kacper Kaczmarek, lider zwycięskiego zespołu. - Stąd pomysł, by stworzyć krawaty na gumce. Po konsultacji z mentorami programu nasze projekty zyskały oryginalne wzory i kształty. Ponadto, postanowiliśmy znaleźć nową funkcję dla naszych szkolnych krawatów. Zaproponowaliśmy montowane w nich latarek, albo wyodrębnienie kieszonki na telefon. Testujemy też rozwiązanie z powerbankiem i słuchawkami. Dzięki nam, nudny jak dotąd krawat, zyska nowe życie.


Zdobywcy II miejsca - jubilerzy części elektronicznych
Zdobywcy II miejsca - jubilerzy części elektronicznych
GIP STARTER

Drugie miejsce zajął projekt, który powstał z połączenia wielkich pasji do elektroniki i ekologii. Uczniowie - również z Zespołu Szkół Łączności! projektują kolczyki, broszki i breloki wykonane ze zużytych części elektronicznych. Młodzież przyznała, że by być w pełni samowystarczalna musi jeszcze przejść kurs lutowania. Oficjalnymi partnerami projektu zostali rodzice, dyrekcja i rada rodziców.


Uczennice X Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego w Gdańsku chcą pomóc rówieśnikom w rozwiązywaniu codziennych problemów
Uczennice X Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego w Gdańsku chcą pomóc rówieśnikom w rozwiązywaniu codziennych problemów
GIP STARTER

Ostatnie miejsce na podium przypadło grupie z X LO Dwujęzycznego. Zdaniem jury, projekt wyróżnił się na tle innych, ponieważ jego realizacja niesie za sobą realną pomoc. Biuro Mediacji Rówieśniczej ma za zadanie pomagać uczniom w rozwiązywaniu ich codziennych problemów.

W styczniu br. odbył się finał IV edycji projektu dla szkół podstawowych i gimnazjów. 

Lekcje Przedsiębiorczości to rozpoczęty w roku szkolnym 2014/2015 program Miasta Gdańsk i Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, którego celem jest zmiana sposobu uczenia przedsiębiorczości w gimnazjach (teraz już w starszych klasach szkół podstawowych) i szkołach ponadpodstawowych poprzez wykorzystanie mechanizmów motywacyjnych spotykanych w grach, angażujących uczniów i uczennice w proces kształcenia i rozwijania kompetencji oraz postaw przedsiębiorczych. W projekcie od początku wzięło udział już ponad 2500 uczennic i uczniów.


Więcej na temat Lekcji Przedsiębiorczości



oprac. IB (0)
www.gdansk.pl
oprac. IB (0)
www.gdansk.pl