Korzystasz z komunikacji miejskiej? Mobilny system informacji ułatwi podróże po Gdańsku

W Gdańsku już od kilku lat działa system lokalizowania pojazdów komunikacji miejskiej - mobilny system informacji pasażerskiej. Jest prosty w obsłudze i pozwala szybko sprawdzić na mapie, gdzie aktualnie znajduje się nasz autobus lub tramwaj, czy ma opóźnienie, czy „wypadł” z rozkładu, lub czy przyjedzie szybciej.

Korzystasz z komunikacji miejskiej? Mobilny system informacji ułatwi podróże po Gdańsku
A
A
data publikacji: 08 stycznia 2017 r.

Mobilny system informacji pasażerskiej

Aplikacja myBus to mobilny system informacji pasażerskiej, który powstał z myślą o użytkownikach transportu miejskiego. Działa w kilkudziesięciu miastach w Polsce, w tym w Gdańsku.

Może posłużyć jako tradycyjny rozkład jazdy, ale co ważniejsze aplikacja ta obrazuje aktualny stan komunikacji, uwzględniający korki lub zdarzenia drogowe, których nie uwzględnia tradycyjny rozkład. MyBus wyświetla najbliższe odjazdy, na podstawie danych uzyskanych ze śledzenia pojazdów przez system GPS. Dla podróżujących oznacza to znaczną wygodę, ponieważ dostają jak najdokładniejszą godzinę pojawienia się pojazdu na przystanku, uwzględniającą nieprzewidziane opóźnienia czy przyspieszenia kursów.

Jak to działa? Wystarczy w telefonie komórkowym lub na komputerze wejść na stronę info.zkm.pl. Z menu po prawej stronie wybieramy tryb wyszukiwania: po numerze linii, po nazwie przystanku, po numerze przystanku lub po nazwie ulicy.

Jeśli wybierzemy opcję pierwszą - po numerze linii, a następnie na belce niżej zaznaczymy „autobusy”, wyświetli nam się lista numerów linii autobusowych. Po wybraniu interesującej nas, np. autobusu 199, zaznaczamy jeszcze interesujący nas przystanek i system wyświetla nam, kiedy dokładnie pojawi się nasz autobus.


Mobilny system informacji pasażerskiej

Co ważne, aplikacja może działać zarówno w trybie on-line, jak i w trybie off-line.

W wersji on-line wszystkie niezbędne dane są aktualizowane na bieżąco, na podstawie danych, które są udostępniane przez przewoźnika, czy też organizatora komunikacji. Przykładowo informacja na tablicy elektronicznej na przystanku wyświetlająca czasy przyjazdu pojazdów z uwzględnieniem aktualnego położenia pojazdu i stanu komunikacji (czyli on-line) jest tożsamą z informacją wyświetlaną w aplikacji myBus online, a także z informacją na stronie www. Aplikacja w wersji on-line pokazuje nam także komunikaty od dyspozytorów ruchu o ile takowe są przez niego przesyłane do tablic przystankowych.

Wersja off-line, choć zawiera pewne ograniczenia, pozwala korzystać z pobranego uprzednio jednorazowo rozkładu jazdy bez dodatkowego łączenia się z internetem.



Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
wcześniejsza wiadomość
Podwodny hokej, jazda na łyżwach, warsztaty lalkarskie, podwórkowe kino. Sprawdź ferie last minute
późniejsza wiadomość
Biblioteka Manhattan - znów dla czytelników, w dodatku o …