Kładka na Ołowiankę została zamontowana! [WIDEO i ZDJĘCIA]

W poniedziałek, 8 maja, przeprowadzono prace montażowe zwodzonego przęsła kładki pieszej nad Motławą. To był najbardziej spektakularny etap tej inwestycji. Prace można było śledzić na żywo dzięki kamerze, którą już rok temu umieściliśmy w sąsiedztwie placu budowy.

Kładka na Ołowiankę została zamontowana! [WIDEO i ZDJĘCIA]
A
A
data publikacji: 08 maja 2017 r.

Montaż przęsła do stałej części kładki rozpoczął się ok. godz. 11.00. Trwał niecałą godzinę. 


Stalowa konstrukcja składana była w całość w ostatnich tygodniach na wyspie Ołowianka - powstała z elementów, które do Gdańska przyjechały z hal produkcyjnych w Zawierciu, należących do wykonawcy inwestycji - przedsiębiorstwa "Intercor". Teraz czas na prace instalacyjne, a następnie próby technicze.

26 maja zaplanowano otwarcie technologiczne, a więc podniesienie kładki. Przez kolejne ponad dwa tygodnie załatwiane będą wszelkie formalności, by 17 czerwca oddać kładkę do użytkowania.

Nowy zwodzony most w Gdańsku będzie miał 70,5 m długości oraz od 6,76 do 10,56 m szerokości. Łączy on dwa brzegi Motławy - w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego zamku krzyżackiego i gmachu filharmonii. Dzięki temu mieszkańcy i turyści szybciej i wygodniej będą mogli dostać się z Głównego Miasta na wyspę Ołowiankę, a także do obiektów gastronomiczno-usługowych funkcjonujących na terenie Szafarni, Narodowego Muzeum Morskiego czy Muzeum II Wojny Światowej. 

Mówi specjalista: efektowne i precyzyjne - takie będą mosty w Sobieszewie i na Ołowiankę 

Kładka jest zwodzona. Zgodnie z założeniami, w okresie letnim będzie podnoszona według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany tylko na żądanie zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut. Obiekt będzie obsługiwany przez całą dobę przez dwóch pracowników. Inwestycja kosztowała ok. 10 mln zł (w tym dotacja celowa marszałka województwa pomorskiego - 2,2 mln zł, pozostałe środki z budżetu Miasta Gdańska)


Parametry żeglugowe kładki:

  • światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m

  • światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m

  • światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m

  • światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m


Przeczytaj także:

Kładka na Ołowiankę. Kiedy zaplanowano jej otwarcie?



Marek Wałuszko (0)
www.gdansk.pl
marek.waluszko@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Marek Wałuszko (0)
www.gdansk.pl
marek.waluszko@gdansk.pl
więcej tekstów autora