Za pomysł i opracowanie logo odpowiadają studenci Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku pod kierownictwem profesora Sławomira Witkowskiego. Projekty dla poszczególnych jednostek opierają się na tym samym schemacie - herb miasta a pod nim na osobnym polu nazwa instytucji. Różnią się nazwą i kolorem, który przypisano do konkretnych grup tematycznych: np. jasnozielony przypadł spółkom transportowym, ciemnozielony - edukacji, jasnoniebieski to zdrowie i sprawy społeczne. To nie jedyna zmiana - także nazwy spółek ujednolicono wprowadzając też jednoznaczne odwołanie do miasta i tak Powiatowy Urząd Pracy zmieniono na Gdański Urząd Pracy.
"A co można powiedzieć na temat samej konstrukcji nowych znaków? - pisze Krzysztof Karaś twórca Branding Monitor, projektant grafiki użytkowej. - Jest prosta, estetyczna i nowoczesna. Bardzo podoba mi się chęć ujednolicenia marki, która poprzez ten zabieg zostanie wzmocniona. Wreszcie mamy też do czynienia z wykorzystaniem w identyfikacji miejskiej heraldyki, a nie tworzeniem kolejnego wzoru, który nijak nie odwołuje się do oficjalnych, już funkcjonujących elementów identyfikacyjnych”.
Cały tekst o zmianach w oznakowaniu gdańskich spółek miejskich na brandingmonitor.pl.
Czytaj także:
Gdańsk buduje silną markę miasta. Dlatego ujednolica loga wszystkich podległych mu jednostek