Dlaczego warto jeść banany z Wysp Kanaryjskich i Gwadelupy? Dowiesz się na tym żaglowcu...

Dlaczego warto jeść owoce i warzywa spoza Starego Kontynentu? Co oznacza symbol RUP? Do naszego kraju dotarła właśnie kampania unijna na rzecz Ultraperyferyjnych Regionów Unii Europejskiej pod hasłem „Exotic Taste of Europe” (z ang. egzotyczny smak Europy). W jej ramach promowani są przede wszystkim producenci bananów, a o zaletach tych owoców, samej kampanii i zamorskich terenach Europy można dowiedzieć się na... specjalnym żaglowcu, kóry właśnie zacumował w Gdańsku.

Dlaczego warto jeść banany z Wysp Kanaryjskich i Gwadelupy? Dowiesz się na tym żaglowcu...
A
A
data publikacji: 13 października 2017 r.

Żaglowiec La Marite można zwiedzać przy Targu Rybnym
Żaglowiec La Marite można zwiedzać przy Targu Rybnym
Materiały prasowe

Kampania realizowana jest we Francji, Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Belgii i w Polsce. Jak tłumaczą jej pomysłodawcy, myśląc o żywności z Unii Europejskiej konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z zamorskich terytoriów Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie). Kampania wspierana przez Unię Europejską, i zainicjowana przez organizacje reprezentujące producentów bananów z zamorskich regionów Europy (RUP), ma promować i uświadomić mieszkańcom UE zalety tych produktów, a także zwiększać świadomość znaku jakości (logo RUP) dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Oznaczenie RUP jest jedynym oficjalnym oznaczeniem pozwalającym na identyfikację wysokiej jakości produktów pochodzących z regionów zamorskich UE. Produkty, które je posiadają, spełniają standardy unijne dotyczące poszanowania środowiska, praw pracowników, reguł zrównoważonej produkcji oraz aspektów zdrowotnych. Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie: www.exotictasteofeurope.eu i na Facebooku (“Exotic Taste of Europe”).

Symbolem realizowanej kampanii, łączącym wyspy z kontynentem europejskim, jest historyczny trójmasztowiec Le Marité, na którego żaglach umieszczono logotypy kampanijne. W ramach projektu odbywa on specjalny, europejski rejs. To trójmasztowy szkuner o długości 44 metrów, który przez trzy lata będzie zawijał do 18 portów europejskich, pozostając pięć dni w każdym porcie , w sześciu krajach docelowych: Francji, Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Belgii i Polsce. Częścią projektu jest też element edukacyjny, skierowany do dzieci w wieku szkolnym z Europy kontynentalnej, który zakłada m.in. wymianę rysunków między uczniami z tej części Europy i z jej zamorskich terytoriów.

La Marité został zbudowany w 1921 roku w Fecamp. Jest dziś ostatnią „czynną” tego typu jednostką, które w Normandii przeznaczone były do połowów dorszy. Na wody wypłynął w 1923 roku. Ma trzy maszty (najwyższy 11 metrów) i trzynaście żagli. W czasie II wojny światowej służył jako statek rybacki zaopatrujący Wielką Brytanię. W 2006 roku rozpoczęła się... sześcioletnia renowacja statku, w ramach której przywrócono go do stanu pierwotnego.

Żaglowiec zacumował w Gdańsku przy Targu Rybnym, przed Hotelem Hilton. Każdy chętny może go zwiedzać od piątku do wtorku i przy okazji dowiedzieć się o prowadzonej kampanii. Wstęp na jednostkę jest bezpłatny.

W piątek można do niego zajrzeć w godz. 15 – 18, a od soboty do wtorku, w godz. 10 – 12 oraz 14 – 18.

oprac. KG (0)
www.gdansk.pl
oprac. KG (0)
www.gdansk.pl