Dla poszkodowanych w powodzi: gdzie szukać pomocy. Podajemy adresy, numery telefonów, pomocne linki

Wyjaśniamy, gdzie szukać pomocy prawnej a nawet psychologicznej, kto udziela zasiłku i gdzie zgłosić szkodę materialną, kto pomaga przy sprzątaniu i osuszaniu zalanych posesji.

Dla poszkodowanych w powodzi: gdzie szukać pomocy. Podajemy adresy, numery telefonów, pomocne linki
A
A
data publikacji: 21 lipca 2016 r.

W powodzi zniszczeniu uległo wiele piwnic, ale też małych biznesów. Na zdjęciu właściciele salonu protetyki słuchu we Wrzeszczu - Marta Lisowska i Łukasz Kowalczyk - w zniszczonym pomieszczeniu.
W powodzi zniszczeniu uległo wiele piwnic, ale też małych biznesów. Na zdjęciu właściciele salonu protetyki słuchu we Wrzeszczu - Marta Lisowska i Łukasz Kowalczyk - w zniszczonym pomieszczeniu.
Grzegorz Mehring/gdansk.pl

POMOC PRAWNA

Od poniedziałku, 25 lipca, uruchomiony zostanie nowy bezpłatny punkt pomocy prawnej dla mieszkańców przy ul. Partyzantów 36a pok. 20 (II p.) oraz wsparcie pracownika socjalnego:

  • poniedziałek w godz. 15-19;
  • wtorek - 8.30- 12.30
  • środa w godz. 15-19
  • czwartek - 8.30- 12.30

Wizyty umawiane są na konkretny dzień i godzinę pod całodobowym numerem telefonu: 58 778 60 00. 

MOPR przypomina także, że gdańszczanie, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji wynikającej z klęski żywiołowej mogą skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej w ramach programu Ministerstwa Sprawiedliwości. Informacja nt. punktów darmowej pomocy prawnej w Gdańsku TUTAJ lub telefonicznie: 58 320 53 55.  


DOSTARCZANIE KONTENERÓW, SPRZĄTANIE, OSUSZANIE:

Dyżurny inżynier miasta: telefon 58 52 44 500, email: dim@gdansk.gda.pl.

Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego: tel. 58 778 60 00.

Pod te numery (zapotrzebowanie na kontenery zgłaszamy TYLKO do dyżurnego inżyniera miasta), można dzwonić także w takich sprawach, jak:

  • pomoc w uprzątaniu podwórek i piwnic, którą wykonuje specjalna grupa sprzątająca GZNK;
  • pomoc w osuszaniu pomieszczeń;
  • wsparcie dla osób starszych w ocenie stanu technicznego budynku.


POMOC SOCJALNA, ZASIŁKI ORAZ POMOC PSYCHOLOGICZNA:

Pomoc socjalna to m.in. zasiłki celowe z tytułu klęski żywiołowej. Wszelkie informacje w Centrum Pracy Socjalnej 7, ul. Marynarki Polskiej 134a,: tel. 58 520 70 10 lub 58 520 70 09. CPS 7 wspiera mieszkańców dzielnic Wrzeszcz, Strzyża, Siódmy Dwór, Oliwa i Osowa. Inne dzielnice - np. Orunia lub Nowy Port - mogą skorzystać z pomocy pracowników socjalnych innych Centrów, ich wykaz z adresami TUTAJ

Wniosek o zasiłek można pobrać TUTAJ.

Całodobowo działa też Centrum Interwencji Kryzysowej przy ul. Gustkowicza 13 w Nowym Porcie – udziela pomocy psychologicznej i schronienia dla mieszkańców. Zgłoszenia: tel. 58 511 01 21, e-mail: cik@fdds.pl


ZGŁASZANIE SZKÓD:

Dokumenty dotyczące szkód materialnych można pobrać, wypełnić, a potem składać w Zarządzie Dróg i Zieleni, Gdańsk, ul. Partyzantów 36, telefon: 58 34 12 041. Informacje, jakie dokumenty są potrzebne, i jak wygląda procedura zgłaszania szkód, TUTAJ.





oprac. SŁ (0)
www.gdansk.pl
oprac. SŁ (0)
www.gdansk.pl