Zespół Google Developers postanowił wyruszyć w nietypową trasę po Europie. Niemal przez cały czerwiec będzie zaglądał do różnych zakątków Starego Kontynentu. Ten informatyczny gigant postanowił zagościć na jeden dzień także nad Motławą. W poniedziałek, 11 czerwca, na terenie "Startera". przy ul. Lęborskiej na Przymorzu, stanął charakterystyczny autokar.
- Nasza akcja nie ma na celu promowania firmy – mówi Justyna Politańska-Pyszko z firmy Google. - Zainteresowanym mówimy przede wszystkim o tym, jak Google wspiera społeczności deweloperów i społeczności IT na świecie. Mówimy o tym, w jaki sposób można być z nami w kontakcie, w jaki sposób, będąc deweloperem bądź osobą zainteresowaną technologiami, można dołączyć do takiej społeczności i w jaki sposób my te społeczności wspieramy. A robimy to na różne sposoby. To m.in. dostęp do kontentu i treści, który tworzy Google, do naszej sieci ekspertów czy społeczności on line. Mogą to być czasem nawet bilety na konferencje branżowe. Co ważne, społeczności, które wspieramy nie są w żaden sposób własnością Google. Wspieramy niezależnych programistów, niezależne społeczności IT, które interesują się technologiami, i to nie tylko Google.
W trakcie poniedziałkowego wydarzenia można było obejrzeć prezentacje technologiczne, a także prezentacje przygotowane przez inżynierów Google oraz innych ekspertów tej firmy. Poświęcone były one m.in. temu, jak tworzyć własne akcje na Google Assistant. Zorganizowano też praktyczne warsztaty z uczenia maszynowego, a także z Actions on Google i Google Cloud. Panie mogły dowiedzieć się też o grupie "Women Techmakers" wspierającej kobiety w technologiach i innych społeczności IT.
Pytań z gdańskiego środowiska programistów nie brakowało. Niektórych interesowały konkretne rozwiązania, inni przyznawali, jakich narzędzi bądź rozwiązań im brakuje, a które przydałyby się w ich pracy, byli i tacy, którzy przyszli tu po prostu z ciekawości.
Całe wydarzenie miało lekką, wręcz wakacyjną formę: zorganizowano strefę chilloutu z siedziskami i leżakami, obecnym "przygrywał" DJ. Były też quizy z nagrodami i inne atrakcje.
W tytułowym autobusie można było z kolei obejrzeć interaktywną wystawę poświęconą społecznościom IT, temu, jak Google właśnie im pomaga.
- Ten autobus jest przygotowany i specjalnie obrandowany właśnie pod nasze "roadshow". W ciągu trzech tygodni odwiedzimy w sumie 14 miast w 10 krajach – zaznacza Justyna Politańska-Pyszko.
- Wybraliśmy Gdańsk, ponieważ uważamy, że to miasto ma bardzo duży potencjał. Jest tu duża społeczność IT, a że wcześniej nie było nas tu z takimi inicjatywami, to postanowiliśmy... przywitać się.