PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Mikołajkowe podsumowanie „Młodości bez procentów”

Mikołajkowe podsumowanie „Młodości bez procentów”
5 grudnia, uczniowie trzech gdańskich szkół organizują wydarzenia świąteczne, podsumowujące tegoroczną edycję kampanii „Młodość bez procentów”. Młodzież zaplanowała m.in. pokaz talentów, pieczenie świątecznych pierników, kiermasz świąteczny oraz mikołajową kwestę na rzecz Fundacji Hospicyjnej.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

5 grudnia, uczniowie trzech gdańskich szkół organizują wydarzenia świąteczne, podsumowujące tegoroczną edycję kampanii „Młodość bez procentów”. Młodzież zaplanowała m.in. pokaz talentów, pieczenie świątecznych pierników, kiermasz świąteczny oraz mikołajową kwestę na rzecz Fundacji Hospicyjnej.

Pomorskie Szkoły Rzemiosł o godz. 10.00 organizują imprezę „Mikołajki jak z bajki”, w której młodzież zaprezentuje pokaz talentów, a także zorganizuje kiermasz świąteczny na rzecz Hospicjum. Ponadto uczniowie Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich zaprosili dzieci ze świetlicy w Nowym Porcie do wspólnego pieczenia i dekorowania świątecznych pierników. Pieczenie z kucharzami ZSGH rozpocznie się o godz. 15.00. Z kolei XV Liceum Ogólnokształcące imienia Zjednoczonej Europy organizuje „Pochód Mikołajów”, podczas którego będą zbierać pieniądze na Fundację Hospicyjną im. ks. Eugeniusza Dutkiewicza SAC. Pochód wystartuje o godz. 12.00. 

Młodość bez procentów to profilaktyczna kampania informacyjno-edukacyjna, realizowana przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień we współpracy z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Komendą Policji oraz Strażą Miejską pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Celem kampanii jest m.in. zachęcanie rodziców, sprzedawców oraz opinii publicznej do reagowania w sytuacjach zakupu alkoholu przez osoby nieletnie. W samym 2014 roku przeprowadzono 60 szkoleń terenowych, uświadamiając 91 sprzedawców. W jednej z sieci supermarketów, przez trzy miesiące wyświetlano spot, który widziało ponad 61 tysięcy osób tygodniowo. W ramach kampanii, każdego roku tworzona jest Liga Nieobojętnych Sprzedawców, grupująca odpowiedzialnych, przestrzegających prawa handlowców, dla których trzeźwość młodych Gdańszczan nie jest obojętna.

Magdalena Kuczyńska

Biuro Prasowe