Proponowane przejście jest zlokalizowane w pobliżu ul. Bogusławskiego. Priorytetem jest zachowanie przepustowości przystanku tramwajowego, tak, aby nadal mogły na nim zatrzymywać się dwa składy tramwajów.
- Jesteśmy otwarci na wszelkie rozwiązania, które poprawiają ruch pieszych, a jednocześnie nie ograniczają ruchu komunikacji publicznej, o czym świadczy projektowanie obecnie przejść wokół Głównego Miasta. Już w październiku zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę ulicy Podwale Przedmiejskie, która zakłada powstanie ośmiu przejść naziemnych. - wyjaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Odpowiadając na głosy mieszkańców i Radnych Miasta Gdańska dotyczące wyznaczenia naziemnego przejścia dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej zleciłem przygotowanie koncepcji jego lokalizacji. Specjaliści z Działu Inżynierii Ruchu Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przygotowali trzy warianty, z czego jeden z nich jest rekomendowany do realizacji. Musimy mieć czas na rzetelną analizę proponowanego rozwiązania. Zakładamy, że w styczniu 2018 r. będziemy mieli jej wyniki i wówczas podejmiemy ostateczną decyzję odnośnie realizacji zaproponowanego wariantu. Wówczas będą mogły być zlecone prace projektowe.
W ciągu kilku miesięcy ten wariant będzie traktowany jako wyjściowy i poddawany szczegółowym analizom ruchowym, które określą jego wpływ na ruch pieszych, kołowy i pojazdów szynowych.
- W rekomendowanym rozwiązaniu jest założone przejście dwuetapowe, zlokalizowane w okolicy skrzyżowania z ul. Bogusławskiego, w oparciu o istniejącą sygnalizację świetlną. Nie chcemy wprowadzać dodatkowej sygnalizacji na przejściu i przejazdu przez torowisko. Tym samym chcemy uniknąć sytuacji, aby pieszy musiał dodatkowo zatrzymywać się przed torowiskiem - mówił Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu GDZiZ.