PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Propozycje lokalizacji przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej

Propozycje lokalizacji przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej
Na dzisiejszej konferencji prasowej zostały zaprezentowane trzy koncepcjei lokalizacji przejścia dla pieszych w okolicy Bramy Wyżynnej. Najkorzystniejszy i rekomendowany do realizacji jest Wariant nr 1, który wprowadza rozwiązanie mające na uwadze zachowanie jak najlepszej płynności ruchu pieszego, samochodowego i komunikacji miejskiej.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Proponowane przejście jest zlokalizowane w pobliżu ul. Bogusławskiego. Priorytetem jest zachowanie przepustowości przystanku tramwajowego, tak, aby nadal mogły na nim zatrzymywać się dwa składy tramwajów.

- Jesteśmy otwarci na wszelkie rozwiązania, które poprawiają ruch pieszych, a jednocześnie nie ograniczają ruchu komunikacji publicznej, o czym świadczy projektowanie obecnie przejść wokół Głównego Miasta. Już w październiku zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę ulicy Podwale Przedmiejskie, która zakłada powstanie ośmiu przejść naziemnych. - wyjaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Odpowiadając na głosy mieszkańców i Radnych Miasta Gdańska dotyczące wyznaczenia naziemnego przejścia dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej zleciłem przygotowanie koncepcji jego lokalizacji. Specjaliści z Działu Inżynierii Ruchu Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przygotowali trzy warianty, z czego jeden z nich jest rekomendowany do realizacji. Musimy  mieć czas na rzetelną analizę  proponowanego rozwiązania. Zakładamy, że w styczniu 2018 r. będziemy mieli jej wyniki i wówczas podejmiemy ostateczną decyzję odnośnie realizacji zaproponowanego wariantu. Wówczas będą mogły być zlecone prace projektowe.

W ciągu kilku miesięcy ten wariant będzie traktowany jako wyjściowy i poddawany szczegółowym analizom ruchowym, które określą jego wpływ na ruch pieszych, kołowy i pojazdów szynowych.

- W rekomendowanym rozwiązaniu jest założone przejście dwuetapowe, zlokalizowane w okolicy skrzyżowania z ul. Bogusławskiego, w oparciu o istniejącą sygnalizację świetlną. Nie chcemy wprowadzać dodatkowej sygnalizacji na przejściu i przejazdu przez torowisko. Tym samym chcemy uniknąć sytuacji, aby pieszy musiał dodatkowo zatrzymywać się przed torowiskiem - mówił Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu GDZiZ.

Rekomendowany do realizacji Wariant 1. (3.79 MB)

Wariant 2a (3.76 MB)

Wariant 2b (3.77 MB)

Wariant 3 (4.56 MB)