Blisko 300 godzin zajęć mają już za sobą uczestnicy pilotażowego szkolenia „Zarządzanie procesem rekrutacyjnym”, które wspólnie z Sopocką Szkołą Wyższą oraz Alexander Mann Solutions zorganizował Gdański Urząd Pracy. W kursie udział wzięło łącznie ośmiu bezrobotnych posiadających zdolności analityczne, wykształcenie co najmniej średnie, a także posługujących się językiem angielskim w stopniu zaawansowanym.
Pierwszy etap zajęć rozpoczął się już październiku br. Przez blisko miesiąc, pod okiem specjalistów z Sopockiej Szkoły Wyższej, przyszli hr-owcy zapoznali się z teorią procesów rekrutacji i selekcji nowych pracowników, zagadnieniami związanymi z kulturą korporacyjną, a także doskonalili swoje kompetencje językowe. Wkrótce potem rozpoczęła się część praktyczna. To na tym etapie zajęć kursanci zostali wdrożeni w organizację firmy Alexander Mann Solutions, a także z bliska mogli zobaczyć, jak wyglądaj realizacja prawdziwych procesów rekrutacyjnych.
Po zakończeniu zajęć nadszedł czas na weryfikacje zdobytej wiedzy. Etap egzaminacyjny pozytywnie ukończyli wszyscy uczestnicy kursu. W efekcie każdy z nich otrzymał 15 grudnia br. certyfikat ukończenia zajęć, a także szansę na rozpoczęcie od stycznia 2018 r. kariery w międzynarodowej korporacji HR.
- Z naszej perspektywy, jak i w ocenie samych uczestników, szkolenie okazało się być wielkim sukcesem - podsumowuje Beata Kruczek - HR Business Partner w Alexander Mann Solutions - Dzięki zdobyciu niezbędnej wiedzy teoretycznej, a także poznaniu procesów rekrutacyjnych „od środka”, w trakcie kilkutygodniowych praktyk, kursanci z pewnością zostali dobrze bardzo przygotowani do pracy w firmach HR, potwierdzają to wysokie wyniki z egzaminów końcowych. Będzie nam miło powitać ich od stycznia 2018 r. w Alexander Mann Solutions - dodaje.