PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Klienci gdańskiego magistratu usatysfakcjonowani

Klienci gdańskiego magistratu usatysfakcjonowani
Szybko, kompetentnie i w miłej atmosferze – tak załatwia się sprawy w gdańskim magistracie. Potwierdzają to badania satysfakcji klientów Urzędu Miejskiego, które przeprowadzono już po raz siódmy.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Referat Badań i Analiz Społeczno-Gospodarczych Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku przeprowadza badania od 2009 roku. Najnowsze wywiady ankietowe zostały przeprowadzone w dniach 12 kwietnia – 12 maja br. przez studentów socjologii w ramach projektu „Wypracuj przyszłość”. We wszystkich czterech Zespołach Obsługi Mieszkańców przepytano łącznie 516 klientów.

Jak kształtują się wyniki badania? 89 proc. klientów (458 badanych) wystawiło ocenę bardzo dobrą pracownikowi obsługującemu. Tylko dwie osoby oceniły obsługę jako złą, a pięć jako bardzo złą. Badani najwyżej punktowali otwartość i zaangażowanie pracowników urzędu w realizację sprawy. Doceniono również kompetencje i życzliwość urzędników.

369 spośród badanych klientów uważa, że obsłużeni zostali bardzo dobrze. Kolejnych 108 ocenia obsługę jako dobrą. Cztery osoby uznały, że zostały obsłużone źle, a kolejne cztery – bardzo źle.

- W tym roku odnotowaliśmy najwyższy odsetek odpowiedzi „bardzo dobrze” w naszym badaniu. W 2009 roku ocenę taką wystawiło urzędnikom nieco ponad 50 procent badanych, w tym roku już ponad 70 procent – zauważa Katarzyna Drozd-Wiśniewska, zastępca dyrektora Wydziału Polityki Gospodarczej.

Poza badaniem satysfakcji ankieterzy pytali też klientów magistratu o znajomość i wykorzystanie wybranych udogodnień w obsłudze. M.in. o możliwości rezerwacji wizyty przez internet lub telefon i możliwość płatności on-line. Większość klientów zna te udogodnienia, choć wciąż jeszcze woli załatwiać sprawy pojawiając się przy urzędowym „okienku” osobiście.

Klienci deklarowali też, jakich zmian oczekują podczas kolejnych odwiedzin w magistracie. Najwięcej osób chciałoby skrócić czas oczekiwania i załatwiania spraw urzędowych.

- Wysoka ocena jest oczywiście satysfakcjonująca, ale przede wszystkim zwracamy uwagę na zawarte w ankiecie sugestie. W najbliższym czasie chcemy m.in. zmodernizować system biletowy i jeszcze skuteczniej zintegrować go z systemem umawiania wizyt przez internet. To rzeczywiście wpłynie na skrócenie czasu oczekiwania przed urzędowym „okienkiem” – mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Michał PiotrowskiUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowymichal.piotrowski@gdansk.gda.pl
Michał Piotrowski - najnowsze
Michał PiotrowskiUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowymichal.piotrowski@gdansk.gda.pl
Michał Piotrowski - najnowsze