Dokumentacja dla nowego mostu jest już gotowa. Projekt przewiduje rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego 1-przęsłowego z ryglem w postaci pełnej płyty, posadowionego bezpośrednio na ławach fundamentowych. Szerokość jezdni i geometrię skrzyżowania przyjęto tak, aby przywrócić 2-kierunkowy ruch na moście i zlikwidować istniejącą tam obecnie sygnalizację świetlną i ruch wahadłowy.
Podstawowe dane techniczne projektowanego mostu przedstawiają się następująco:
- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 m i 4,50 m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton.
W projekcie uwzględniono przebudowę istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającą z szerokości nowego mostu, biorąc jednocześnie pod uwagę przyszłościową rozbudowę skrzyżowania Traktu Św. Wojciecha z ulicą Starogardzką.