3.6 ºC
zachmurzenie całkowite, opadów brak
A A A
...
QR Code

Wydział Budżetu Miasta i Podatków

Dyrektor: Jolanta Ostaszewska

ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
pokój nr 267
nr wew. 6 277
tel.: 58 323 6 277
fax: 58 323 6 567
Z-ca Dyrektora: Agnieszka Trojanowska

ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
pokój nr 234
tel.: 58 323 6 277
fax: 58 323 6 567

Wydziałowi podlega:

  • Referat Rachunkowości Budżetu Miasta
  • Referat Wymiaru Podatków
  • Referat Wymiaru Podatku od Nieruchomości Osób Fizycznych
  • Referat Planowania Budżetowego
  • Referat Egzekucji


Poczta elektroniczna sekretariatu: wbmp@gdansk.gda.pl

Indywidualne interpretacje prawa podatkowego

Referat Rachunkowości Budżetu Miasta:

Kierownik: Agnieszka Janicka
ul. Nowe Ogrody 8/12
pokój nr 240
tel.: +48 58 323 62 40
e-mail: wbmp@gdansk.gda.pl

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Miasta,
  • weryfikacja formalno-rachunkowa sprawozdań budżetowych i z operacji finansowych:
    • jednostek organizacyjnych z wykonania planowanych dochodów i wydatków,
    • z urzędów skarbowych,
    • z dochodów wydzielonych jednostek budżetowych,
  • weryfikacja sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych Miasta,
  • sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i sprawozdania finansowego Miasta, w tym:
    • łącznego bilansu jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego,
    • łącznego rachunku zysków i strat,
    • łącznego zestawienia zmian w funduszu jednostki,
    • bilansu z wykonania budżetu,
  • gromadzenie dochodów pobranych przez jednostki budżetowe, związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Miastu ustawami,
  • przekazywanie dochodów Skarbu Państwa na rachunek budżetu państwa w trybie i terminach określonych przepisami prawa,
  • wypłata pożyczek, monitorowanie spłat zgodnie z harmonogramem określonym w umowie i ich windykacja,
  • monitorowanie stanu gotówki i zarządzanie płynnością finansową Miasta,
  • prognozowanie kwoty długu Miasta na potrzeby Wieloletniej Prognozy Finansowej, monitorowanie i raportowanie stanu zadłużenia oraz analiza i obsługa zadłużenia,
  • obsługa kredytów, pożyczek, obligacji i poręczeń Miasta,
  • lokowanie wolnych środków na rynku pieniężnym,
  • koordynowanie prac związanych z oceną wiarygodności kredytowej Miasta, w tym przygotowywanie materiałów do przetargów,
  • wnioskowanie o wszczęcie procedur przetargowych na zaciąganie kredytów, w tym na pokrycie deficytu budżetowego w bankach na terytorium Polski,
  • wnioskowanie o wszczęcie procedur przetargowych na wybór banku prowadzącego obsługę bankową budżetu Miasta,
  • pozyskiwanie kredytów w międzynarodowych instytucjach finansowych oraz realizacja zawartych umów,
  • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej operacji gospodarczych finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi,
  • weryfikacja wniosków o przekazanie środków do jednostek budżetowych oraz dowodów źródłowych stanowiących podstawę zapłaty,
  • sporządzanie dziennych harmonogramów środków na wydatki jednostek budżetowych,
  • weryfikacja otrzymanych sprawozdań od jednostek organizacyjnych pod kątem ich zgodności z przekazanymi dochodami i pobranymi środkami na wydatki,
  • sporządzanie sprawozdawczości budżetowej w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej,
  • sporządzanie bilansu skonsolidowanego,
  • zwrot dotacji niewykorzystanych do końca danego roku budżetowego,
  • przygotowywanie projektów uchwał w sprawach:
    • finansowania potrzeb kredytowych,
    • wyboru biegłego rewidenta,
    • rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta.


Referat Wymiaru Podatków:

Kierownika: Aleksandra Kowalik
ul. Nowe Ogrody 8/12
pokój nr 248
tel.: +48 58 323 62 48
e-mail: wbmp@gdansk.gda.pl

  • dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, w tym dokonywanie przypisów i odpisów ww. podatków,
  • dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie ww. podatków,
  • prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie ww. podatków, w tym wydawanie decyzji,
  • prowadzenie rejestrów wymiarowych, w tym rejestrów ulg i zwolnień,
  • nadzór nad poborem opłat lokalnych i opłaty skarbowej,
  • prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie ww. opłat, w tym wydawanie decyzji,
  • zapewnienie powszechności opodatkowania w zakresie ww. podatków i opłat,
  • przeprowadzanie kontroli podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego oraz opłaty skarbowej,
  • rozpatrywanie wniosków o udzielenie ulg w zakresie podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego, opłaty skarbowej oraz wydawanie postanowień w sprawach ulg w podatkach pobieranych przez urzędy skarbowe, a stanowiących w całości dochody Miasta,
  • wydawanie indywidualnych interpretacji prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych oraz opłaty miejscowej, targowej i skarbowej,
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawach:
    • ustalania stawek podatków i opłat lokalnych,
    • inkasa opłat lokalnych i opłaty skarbowej
    • wzorów informacji i deklaracji: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego,
  • prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną z zakresu działania Referatu, w tym sporządzanie bieżących sprawozdań dotyczących udzielanej pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
  • wydawanie zaświadczeń w zakresie zadań realizowanych przez Referat, w tym o udzielonej pomocy publicznej, o powierzchni gruntów gospodarstw rolnych,
  • sporządzanie informacji dotyczących skutków obniżenia górnych stawek podatkowych oraz skutków udzielonych ulg i zwolnień do sprawozdania Rb-27S,
  • planowanie dochodów z tytułu ww. podatków i opłat oraz analiza ich wykonania,
  • przygotowywanie wniosków o przyznanie rekompensaty za dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
  • rozpatrywanie skarg i odwołań w zakresie zadań realizowanych przez Referat;


Referat Wymiaru Podatku od Nieruchomości Osób Fizycznych:

Kierownik: Jolanta Stankiewicz
ul. Nowe Ogrody 8/12
pokój nr 251
tel.: +48 58 323 62 51
e-mail: wbmp@gdansk.gda.pl

  • dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości osób fizycznych, w tym przypisów i odpisów,
  • prowadzenie postępowań podatkowych i wydawanie decyzji ustalających podatek od nieruchomości osób fizycznych oraz decyzji ustalających łączne zobowiązanie pieniężne,
  • dokonywanie czynności sprawdzających składanych informacji podatkowych,
  • zapewnienie powszechności opodatkowania w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych,
  • prowadzenie rejestrów wymiarowych, w tym rejestrów ulg i zwolnień,
  • wydawanie indywidualnych interpretacji prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych,
  • prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną z zakresu działania Referatu, w tym sporządzanie bieżących sprawozdań dotyczących udzielanej pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
  • wydawanie zaświadczeń w zakresie zadań realizowanych przez Referat, w tym o udzielonej pomocy publicznej,
  • sporządzanie informacji dotyczących skutków obniżenia górnych stawek podatkowych oraz skutków udzielonych zwolnień do sprawozdania Rb-27S,
  • planowanie dochodów z tytułu podatku od nieruchomości osób fizycznych oraz analiza ich wykonania,
  • rozpatrywanie skarg i odwołań w zakresie zadań realizowanych przez Referat;


Referat Planowania Budżetowego:

Kierownik: Maria Wojnarowska
ul. Nowe Ogrody 8/12
pokój nr 269
tel.: +48 58 323 62 69
e-mail: wbmp@gdansk.gda.pl

  • sporządzanie analiz finansowych dla potrzeb konstruowania budżetu Miasta oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,
  • sporządzanie zbiorczego projektu budżetu Miasta
  • przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawach:
    • procedury uchwalania budżetu oraz szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi
    • określenia zakresu i formy  informacji o przebiegu wykonania  budżetu Miasta za I półrocze roku budżetowego
    • uchwalenia budżetu Miasta
    • zmian w budżecie
    • przyjęcia  i dokonywania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej
  • przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta w sprawach:
    • zmian w Wieloletniej prognozie Finansowej
    • planu finansowego jednostki Urząd Miejski
    • planu finansowego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
    • zmian w budżecie
    • przekazywania kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki
  • bieżąca analiza realizacji budżetu,
  • bieżąca analiza realności Wieloletniej Prognozy Finansowej,
  • sporządzenie opisowych sprawozdań o poziomie realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
  • sporządzanie sprawozdań z wykonania Wieloletniej Prognozy Finansowej,
  • sporządzanie sprawozdań o zaciągniętych zobowiązaniach przez wydziały i jednostki organizacyjne Miasta w ramach przyznanych limitów,
  • sporządzanie ankiet związanych z realizacją zadań wynikających z zapisów budżetu Miasta,


Referat Egzekucji:

Kierownik: Małgorzata Wojno
ul. 3-go Maja 9
pokój nr 029
tel.: +48 58 323 68 44
e-mail: wbmp@gdansk.gda.pl

  • prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, dla których ustalania lub określania i pobierania właściwy jest Prezydent Miasta, w tym dokonywanie czynności egzekucyjnych oraz stosowanie środków egzekucyjnych,
  • prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,
  • występowanie do sądu z wnioskami o wpis hipoteki przymusowej,
  • ustanowienie zastawów skarbowych,
  • orzekanie w sprawach prowadzonego postępowania egzekucyjnego,
  • rozpatrywanie wniosków o umorzenie lub rozłożenie na raty kosztów egzekucyjnych,
  • sporządzanie wniosków do sądu o wyjawienie majątku zobowiązanego,
  • rozpatrywanie skarg i odwołań w zakresie zadań realizowanych przez Referat.

Ostania modyfikacja: 08.07.2014 15:18
wiecej informacji »

© Copyright Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta ¤ Referat Multimedialny
ul. Nowe Ogrody 8/12 ¤ 80-803 Gdańsk