Prawda o własnej kondycji w 12 minut, czyli Gdański Test Coopera

Na Gdańskim Stadionie Lekkoatletycznym i Rugby można było w sobotę, przez niemal cały dzień sprawdzić swoją fizyczną wytrzymałość. Zorganizowano tam Gdański Test Coopera. Okazało się, że skorzystało z niego bardzo wiele osób. Nie tylko uprawiających sport. Przyszły całe rodziny, które potraktowały tę imprezę jako dobrą formę rekreacji.

Prawda o własnej kondycji w 12 minut, czyli Gdański Test Coopera
A
A
data publikacji: 10 czerwca 2017 r.

Test jest podstawowym sprawdzianem kondycji. Wymyślił go amerykański lekarz Kenneth H. Cooper na potrzeby armii USA w 1968 roku. Do dziś jest to sposób na sprawdzenie kondycji nie tylko sportowców, ale też innych osób, dla których wytrzymałośc jest ważna, np. polskich sędziów piłkarskich. Żeby prowadzić mecze ligowe, muszą przed rozpoczęciem sezonu przebiec w 12 minut co najmniej 2800 metrów, czyli pokonać siedem okrążeń stadionu.

Organizatorzy co 20 minut startowali kolejną grupę biegaczy. Od godz. 8.30 do 18.30 udział w teście był bezpłatny. Każdy uczestnik otrzymał numer startowy i dyplom uczestnictwa.

Zobacz relację z Gdańskiego Testu Coopera:


Najlepsi w Gdańskim Teście Coopera: 

  1. Sławomir Kaliski (1988), Olsztyn, dystans 3 630 m
  2. Tomasz Bagrowski (1981), dystans 3 548 m
  3. Michał Wysłouch (1984), Gdańsk, dysnans 3 547 m
  4. Wojciech Pijanowski (1994), Tczew, dystans 3 447 m
  5. Arkadiusz Kucharczyk (1984), Gdańsk, dystans 3 400 m

A co zrobić, żeby dobrze przygotować się do testu?

Portal testcoopera.pl radzi:

  • Po pierwsze należy dobrze się rozgrzać, przygotowując organizm do wzmożonego wysiłku. Do testu powinno się przystępować maksymalnie skoncentrowanym i zmotywowanym.
  • Na wyznaczony sygnał zacznij bieg.
  • Pamiętaj, by na początku nie narzucić zbyt dużego tempa, ponieważ 12 minut szybkiego biegu to naprawdę duży wysiłek. Warto utrzymywać cały czas takie samo tempo, a dopiero w końcówce przyspieszyć.
  • Jeśli podczas testu nagle opadniesz z sił – możesz chwilę odpocząć, jednak zrób to maszerując.
  • Staraj się dać z siebie jak najwięcej, tak żeby po teście czuć duże zmęczenie – wówczas wynik testu będzie maksymalnie zbliżony do Twojej rzeczywistej wydolności. Po upływie 12 minut od rozpoczęcia biegu możesz się zatrzymać i zmierzyć przebytą odległość.


Poniżej tabele do sprawdzenia swoich wyników:



Marek Wałuszko (0)
www.gdansk.pl
marek.waluszko@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Marek Wałuszko (0)
www.gdansk.pl
marek.waluszko@gdansk.pl
więcej tekstów autora