Strona Główna » Urząd Miejski » Jednostki organizacyjne miasta A A A
...
QR Code

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku

1. DANE TELEADRESOWE

ZARZĄD DRÓG I ZIELENI W GDAŃSKU

ul. Partyzantów 36
80-254 Gdańsk
tel. 58 341 20 41
fax. 58 52 44 609
email: info@zdiz.gda.pl
www: www.zdiz.gda.pl

REGON: 190030083
NIP: 584-090-00-85

Godziny urzędowania:
Poniedziałek-piątek 7.00-15.00

Kancelaria czynna:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 7.00 – 15.00
środa w godzinach 7.00 – 16.30

Kasa czynna:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 7.00 – 14.30
środa w godzinach 7.00 – 16.30

Rzecznik Prasowy
tel. 58 52 44 597, e-mail:
rzecznik.zdiz@gdansk.gda.pl

Godziny pracy Biura Obsługi Klienta Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi:
poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki - 7.00-15.00

środy - 9.00-16.30
INFOLINIA: tel. 58 731 64 64
(czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00)


DYŻURNY INŻYNIER MIASTA
Dyżur pełniony całodobowo we wszystkie dni tygodnia.
Zgłoszenia przyjmowane są pod numerem telefonu:
tel.: 58 52 44 500 (całodobowy)
dim@gdansk.gda.pl

Wykaz infrastruktury obsługiwanej przez dyżurnego inżyniera miasta przedstawia się następująco:

  • Ulice z wyposażeniem (nawierzchnie, oznakowanie poziome i pionowe, bariery, wygrodzenia)
  • Obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, przepusty, kładki, estakady, tunele)
  • Bramy znakowe nad jezdniami ulic
  • Sygnalizacje świetlne (sygnalizatory, szafki sterujące)
  • Oświetlenie ulic (słupy, oprawy, kable, szafki oświetleniowe)
  • Torowiska tramwajowe (tory, słupy trakcyjne, trakcje, wygrodzenia, przystanki)
  • Oczyszczanie letnie i utrzymanie zimowe ulic i chodników
  • Iluminacje zabytków (projektory, słupy, kable)
  • Płatne parkowanie (parkomaty)
  • Zieleńce, parki, skwery (trawniki, drzewostan, ławki, kosze, mała architektura - murki, schody itp.)
  • Pomniki, rzeźby na terenach miejskich
  • Lasy komunalne (drzewostan, wyposażenie leśne, altana z pomnikiem Gutenberga)
  • Cmentarze komunalne (kaplice, sieć wodociągowa, schody terenowe, drogi, ogrodzenia, drzewostan)

INFOLINIA w sprawie kursowania promu Nowy Port-Wisłoujście,
tel. obsługi promowej 501 183 495

2. FORMA PRAWNA

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku jest jednostką budżetową Miasta Gdańska, powołaną uchwałą Nr XVI/505/99 Rady Miasta Gdańska z dnia 25 listopada 1999 roku w sprawie likwidacji Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, będącego zakładem budżetowym i utworzenia jednostki budżetowej zmienionej uchwałami Rady Miasta Gdańska: Nr VII/168/2003 z dnia 27 marca 2003 roku, Nr IX/241/2003 z dnia 29 maja 2003 roku, Nr XI/274/2003 z dnia 10 lipca 2003 roku, Nr LVI/1897/06 z dnia 26 października 2006 roku.

Obecnie obowiązująca treść statutu ustalona została uchwałą Nr XXXII/900/09 Rady Miasta Gdańska z dnia 29 stycznia 2009 roku w sprawie uchwalenia statutu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku - jednostki budżetowej oraz zmieniona uchwałą Nr XVI/258/11 Rady Miasta Gdańska z dn. 25 sierpnia 2011 r. i uchwałą Nr XXV/511/12 Rady Miasta Gdańska z dn. 23 kwietnia 2012 r..

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności na podstawie:

  • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 260 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r. Nr 118 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 28 marca 1933 r. o grobach i cmentarzach wojennych (Dz. U. z 1933 r. Nr 39, poz. 311 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz. U. z 2005 r. Nr 267, poz. 2251 z późn. zm.);
  • uchwały Nr XVI/505/99 Rady Miasta Gdańska z dnia 25 listopada 1999 r. w sprawie likwidacji Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, będącego zakładem budżetowym i utworzenia jednostki budżetowej;
  • innych przepisów szczególnych;
  • statutu.

3. STRUKTURA WŁAŚCICIELSKA

Właścicielem majątku pozostającego w gestii ZDiZ jest w całości Gmina Miasta Gdańska reprezentowana przez Prezydenta Miasta Gdańska.

4. STRUKTURA ORGANIZACYJNA

schemat organizacyjny (259.36 KB)

1. WYKAZ OSÓB I ICH FUNKCJI WRAZ Z DANYMI KONTAKTOWYMI

ul. Partyzantów 36 - SIEDZIBA

Dyrektor – Mieczysław Kotłowski, tel. 58 52-44-606 lub 607, godziny przyjęć klientów w ramach skarg i interwencji: każda środa 10:00-11:00, po uprzednim umówieniu w sekretariacie

Zastępca Dyrektora ds. Zarządzania – Maciej Radowicz, tel. 58 52-44-606 lub 607, godziny przyjęć klientów w ramach skarg i interwencji: każdy czwartek 10:00-11:00, po uprzednim umówieniu w sekretariacie

Zastępca Dyrektora ds. Utrzymaniowych – Vasileios Prombonas, tel. 58 52-44-606 lub 607, godziny przyjęć klientów w ramach skarg i interwencji: każdy poniedziałek 10:00-11:00, po uprzednim umówieniu w sekretariacie

  • Rzecznik Prasowy – Katarzyna Kaczmarek, tel. 58 52-44-597, e-mail: rzecznik.zdiz@gdansk.gda.pl
  • Główny Księgowy – Monika Głownia, tel. 58 52-44-593
  • Zespół Radców Prawnych – Anna Leszczyńska, tel. 58 52-44-594,
    Małgorzata Węgrzak, tel. 58 52-44-594
    Grażyna Niemczyńska-Plichta, tel. 58 52-44-594
  • Kierownik Działu Administracyjno-Osobowego – Anna Ekstowicz, tel. 58 52-44-601
    • Z-ca Kierownika Działu – Monika Piotrowska, tel. 58 52-44-601
  • Kierownika Działu Inwestycji – Izabela Jaworska, tel. 58 52-44-611
    • Z-ca Kierownika Działu – Anna Bobrowska, tel. 58 52-44-613
  • Kierownik Działu Księgowo-Ekonomicznego – Wiesława Bałdowska, tel. 58 52-44-581
  • Kierownik Działu Windykacji – Aleksandra Koperska, tel. 58 52-44-581
  • Kierownik Działu Parkowania – Bohdan Sobota, tel. 58 52-44-626
  • Kierownik Działu Zamówień Publicznych – Sławomir Piotrowski, tel. 58 52-44-625
  • Kierownik Ewidencji i Zajęć Pasa Drogowego – Łukasz Podsiadłowski, tel. 58 52-44-511
    • Z-ca Kierownika Działu ds. Zajęć Pasa Drogowego – Piotr Kaptur, tel. 58 52-44-511
    • Z-ca Kierownika Działu ds. Odbiorów – Jerzy Morawski, tel. 58 52-44-523
    • Z-ca Kierownika Działu ds. Obsługi Prawnej – Aneta Kwiatkowska, tel. 58 52-44-512
  • Kierownik Działu Uzgodnień – Aleksandra Rybak-Lemańska, tel. 58 52-44-515
    • Z-ca Kierownika Działu – Barbara Błaszczykowska, tel. 58 52-44-514
  • Kierownik Działu Utrzymania Dróg – Stanisław Małachowski, tel. 58 52-44-541
    • Z-ca Kierownika Działu – Wiesław Szańca, tel. 58 52-44-541
  • p.o. Kierownika Działu Utrzymania Zieleni – Ewelina Latoszewska, tel. 58 52-44-561
    • Z-ca Kierownika Działu – Henryk Chorążewicz, tel. 58 52-44-568
  • Audytor wewnętrzny – Grażyna Kornecka, tel. 58 52-44-629
  • Sekcja Teleinformatyki – Koordynator – Roman Podobiński, tel. 58 52-44-539; Specjalista – Tomasz Ćwiek, tel. 58 52-44-532
  • Specjalista ds. BHP, Ochrony p. poż. i OC – Mirosław Utrata, tel. 58 52-44-569
  • Kierownik Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi – Rafał Jaworski, tel. 58 55-89-511
  • p.o. Kierownika Działu Opłat za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi – Anna Czernielewska, tel. 58 55-89-512

ul. Wyspiańskiego 9A

  • Kierownik Działu Dyżurnego Inżyniera Miasta – Henryk Sasak, tel. 58 52-44-500
  • p.o. Kierownika Działu Oczyszczania – Bogdan Matuszak, tel. 58 55-89-651
  • Kierownik Działu Utrzymania Obiektów Inżynierskich – Władysław Elas, tel. 58 55-89-671
  • Kierownik Działu Energetycznego – Marek Szymusik, tel. 58 55-89-741
  • Kierownik Działu Inżynierii Ruchu – Tomasz Wawrzonek, tel. 58 55-89-811
    • Z-ca Kierownika Działu – Wiesław Lewandowski, tel. 58 55-89-812
  • Kierownik Działu Planowania – Konrad Lewicki, tel. 58 55-89-791
    • Z-ca Kierownika Działu – Jolanta Rolle, tel. 58 55-89-792
  • Kierownik Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej – Paweł Adrian, tel. 58 55-89-721
    • Z-ca Kierownika Działu – Ryszard Szreiber, tel. 58 55-89-722

2. KOMÓRKI ORGANIZACYJNE I ICH KOMPETENCJE:

GŁÓWNY SPECJALISTA DS. KONTAKTU Z MEDIAMI

  • Katarzyna Kaczmarek

Do zadań specjalisty należy kształtowanie wizerunku ZDiZ poprzez właściwą współpracę z mediami.

RADCY PRAWNI

  • Anna Leszczyńska
  • Małgorzata Węgrzak
  • Grażyna Niemczyńska - Plichta

Do zadań komórki należy udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania i przestrzegania prawa w zakresie działalności statutowej jak również reprezentowanie w sprawach sądowych.

DZIAŁ INWESTYCJI

  • Kierownik – Izabela Jaworska
  • Z-ca Kierownika – Anna Bobrowska

Do zadań Działu Inwestycji należy przygotowanie i realizacja zadań inwestycyjnych wielobranżowych ujętych w zatwierdzonych rocznych planach inwestycyjnych, załatwianie spraw formalnych, terenowo-prawnych umożliwiających realizację inwestycji, przygotowanie i prowadzenie przetargów na wykonawstwo robót, koordynacja i nadzór robót realizowanych w ramach poszczególnych zadań, prowadzenie rozliczeń finansowych poszczególnych zadań inwestycyjnych, prowadzenie sprawozdawczości wymaganej obowiązującymi przepisami oraz ustaleniami wewnętrznymi Jednostki z zakresu realizacji zadań wykonywanych w ramach planów, prowadzenie całokształtu spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru inwestorskiego i koordynowaniem realizacji poszczególnych zadań, opiniowanie wspólnie z innymi komórkami organizacyjnymi ZDiZ rozwiązań projektowych dla zamierzeń inwestycyjnych w zakresie komunikacji na terenie miasta.

DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

  • Kierownik – Sławomir Piotrowski

W zakres działania Działu Zamówień Publicznych wchodzi: przeprowadzanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych w oparciu o prawo zamówień publicznych na podstawie danych merytorycznych opracowanych przez działy zlecające, w tym obsługa formalno-prawna postępowań o udzielanie zamówień publicznych, przygotowywanie projektów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz pozostałych dokumentów niezbędnych do ogłoszenia postępowań, uczestnictwo w postępowaniach odwoławczych.

DZIAŁ ADMINISTRACYJNO-OSOBOWY

  • Kierownik – Anna Ekstowicz
  • Z-ca Kierownika – Monika Piotrowska

Do zadań Działu Administracyjno-Osobowego należy realizacja zadań w zakresie spraw kadrowych, szkoleniowych oraz związanych z prowadzeniem działalności administracyjnej związanej z funkcjonowaniem ZDiZ i z utrzymaniem obiektów kubaturowych użytkowanych przez ZDiZ.

DZIAŁ KSIĘGOWO-EKONOMICZNY

  • Kierownik – Wiesława Bałdowska

Dział ten bezpośrednio podlega Głównemu Księgowemu.
Do zadań Działu Księgowo-Ekonomicznego należy prowadzenie rachunkowości Zarządu zgodnie z obowiązującymi przepisami, rozliczanie zadań ujętych w planie Zarządu z zachowaniem obowiązujących przepisów, kontrola wydatków planowych zapewniająca przestrzeganie obowiązujących przepisów, prowadzenie gospodarki finansowej Zarządu zgodnie z obowiązującymi zasadami.

DZIAŁ WINDYKACJI

  • Kierownik – Aleksandra Koperska

Dział ten bezpośrednio podlega Głównemu Księgowemu.
Do zadań Windykacji należy: prowadzenie postępowania przedegzekucyjnego w sprawach dotyczących opłat dodatkowych z tytułu nieopłaconego parkowania w strefie płatnego parkowania w Mieście, w tym w szczególności: prowadzenie korespondencji wyjaśniającej w sprawach dotyczących opłat dodatkowych, występowanie do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców z wnioskami o udostępnienie danych osobowych właścicieli pojazdów, którzy nie uregulowali opłaty dodatkowej, wystawianie upomnień i wezwań do zapłaty, wystawianie tytułów wykonawczych i kierowanie ich zgodnie z właściwością miejscową do odpowiedniego organu egzekucyjnego, rozliczanie wpłat z tytułu nieopłaconego parkowania.

DZIAŁ PARKOWANIA

  • Kierownik – Bohdan Sobota

Do zadań Działu Parkowania należy pełnienie funkcji operatora Strefy Płatnego Parkowania w Gdańsku, kontrola wnoszenia opłat za postój w tych strefach oraz nakładanie dodatkowych opłat na kierowców nie płacących za postój w Strefach Płatnego Parkowania, odbiór bilonu z parkomatów, przeliczenie, dokumentowanie, przekazywanie bilonu do banku.

DZIAŁ PLANOWANIA

  • Kierownik – Konrad Lewicki
  • Z-ca Kierownika – Jolanta Rolle

Dział Planowania odpowiedzialny jest przygotowanie i opiniowanie wniosków do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta na kolejne lata w ramach Programu Operacyjnego „Gdańsk Szerokiej Drogi”, przygotowanie studiów i analiz oraz opracowywanie koncepcji programowo-przestrzennych i studiów wykonalności wybranych inwestycji drogowych w ramach fazy programowania inwestycji komunikacyjnych. Współudział w opiniowaniu i uzgadnianiu dokumentacji projektowych z zakresu drogownictwa, przygotowywanie wniosków z zakresu drogownictwa do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz udział merytoryczny w procesie opracowywania tych planów.

AUDYTOR WEWNĘTRZNY

  • Audytor wewnętrzny – Grażyna Kornecka

Do zakresu zadań Audytora wewnętrznego należy: opracowywanie i aktualizowanie zasad i procedur wykonywania audytu wewnętrznego oraz przestrzeganie ustalonych i zatwierdzonych zasad i procedur, badanie dowodów księgowych i ocena systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz przedstawienie Dyrektorowi Jednostki sprawozdania z wykonania planu audytu.

SPECJALISTA DS. BHP, PPOŻ, OC

  • Specjalista ds. BHP, p.poż, OC – Mirosław Utrata

Głównym zadaniem komórki jest sprawowanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz nadzór nad przestrzeganiem przez wszystkich pracowników ogólnych i szczegółowych przepisów BHP, p.poż., i OC oraz prowadzenie spraw związanych z tą działalnością.

SEKCJA TELEINFORMATYKI

  • Koordynator – Roman Podobiński

Komórka zajmuje się kompleksową obsługą sieci informatycznej i teletechnicznej Zarządu, serwisowaniem sprzętu informatycznego i administrowaniem bazami danych, polityką bezpieczeństwa sieci oraz audytem wewnętrznym oprogramowania.

DZIAŁ DYŻURNEGO INŻYNIERA MIASTA

  • Kierownik – Henryk Sasak

Do zadań Dyżurnego Inżyniera Miasta należy przyjmowanie całodobowo zgłoszeń o różnego rodzaju awariach, nieprawidłowościach dot. infrastruktury miejskiej, uruchamianie działań zabezpieczających i naprawczych oraz ich monitorowanie ponadto współpraca z wykonawcami realizującymi zadania na rzecz ZDiZ i gestorami sieci. Dział współpracuje z Centrum Zarządzania Kryzysowego, Policją, Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym oraz innymi zarządcami.

DZIAŁ UTRZYMANIA DRÓG

  • Kierownik – Stanisław Małachowski
  • Z-ca Kierownika – Wiesław Szańca

Dział Utrzymania Dróg zajmuje się realizacją zadań związanych z utrzymaniem dróg publicznych, dokonywaniem napraw i remontów dróg, przeprowadzaniem przeglądów stanu technicznego, oznakowania drogowego i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, dokonywaniem kontrolnych pomiarów wielkości poziomu hałasu drogowego, przeprowadzaniem przeglądów okresowych i specjalnych dróg, ulic, placów, parkingów w zakresie oceny stanu technicznego nawierzchni jezdni i chodników.

DZIAŁ UTRZYMANIA OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH

  • Kierownik – Władysław Elas

Dział Utrzymania Obiektów Inżynierskich zajmuje się przygotowaniem i realizacją zadań niezbędnych dla utrzymania obiektów inżynierskich w jak najlepszym stanie technicznym, ponadto prowadzi ewidencję obiektów mostowych, organizuje cykliczne przeglądy obiektów mostowych, zleca oprogramowanie dokumentacji remontowych, ekspertyz stanu technicznego obiektów, kwalifikuje obiekty do remontów, wnioskuje o środki inwestycyjne na remonty kompleksowe i przebudowy obiektów będących w złym stanie technicznym, prowadzi nadzór nad robotami w zakresie utrzymania i remontów.

DZIAŁ GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI

  • Kierownik – Rafał Jaworski

Dział zajmuje się organizacją i koordynacją działań w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.

DZIAŁ OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

  • p.o. Kierownika – Anna Czernielewska

Dział zajmuje się obsługą pod względem formalno-prawno-rachunkowym spraw związanych z opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

DZIAŁ UTRZYMANIA ZIELENI

  • Kierownik – Ewelina Latoszewska
  • Z-ca Kierownika – Henryk Chorążewicz

Do zakresu działania Działu Utrzymania Zieleni należy realizacja zadań w zakresie utrzymania zieleni miejskiej, lasów komunalnych, cmentarzy komunalnych i wojennych, parków oraz utrzymanie pomników, flagowanie miasta oraz utrzymanie placów zabaw na terenach administrowanych przez ZDiZ. Ponadto wykonywanie robót remontowych, pielęgnacyjnych, dokonywanie przeglądów, planowanie zadań ww. zakresie.

DZIAŁ INŻYNIERII RUCHU

  • Kierownik – Tomasz Wawrzonek
  • Z-ca Kierownika – Wiesław Lewandowski

Do głównych zadań działu należy analiza stanu bezpieczeństwa ruchu i warunków ruchu w mieście i przedkładanie wniosków w tym zakresie.
Opracowywanie analiz warunków ruchu drogowego i przedkładanie wniosków, opracowywanie projektów organizacji ruchu drogowego oraz nowobudowanych sygnalizacji świetlnych w zakresie inżynierii ruchu, wydawanie decyzji na przejazdy pojazdów ponadgabarytowych i zezwoleń na wjazdy na drogi, oznakowanie znakami B-1 z wyłączeniem zezwoleń ZDiZ (bez terenów leśnych i parkowych).

DZIAŁ ENERGETYCZNY

  • Kierownik – Marek Szymusik

Dział Energetyczny zajmuje się budową, przeglądami, utrzymaniem i oceną stanu technicznego urządzeń elektrycznych i energetycznych związanych z oświetleniem ulic, parków, skwerów, podziemnych przejść dla pieszych, iluminacją obiektów zabytkowych i pomników oraz sygnalizacjami świetlnymi skrzyżowań. Ponadto dział zajmuje się wydawaniem warunków projektowania w/w urządzeń dla innych inwestorów, uzgadnianiem dokumentacji projektowych, prowadzi nadzory inwestorskie nad budową, uczestniczy w odbiorach i przejmowaniu na majątek miasta powyższych urządzeń realizowanych przez innych inwestorów.

DZIAŁ OCZYSZCZANIA

  • p.o. Kierownika Działu – Bogdan Matuszak

Do głównych zadań Działu Oczyszczania należy planowanie i organizowanie działań w zakresie oczyszczania letniego i utrzymania zimowego dróg publicznych, w tym obiektów umieszczonych w koronie dróg, torowisk tramwajowych, obiektów inżynierskich, obiektów infrastruktury komunikacyjnej oraz dróg wewnętrznych i nadzór nad tymi działaniami.

DZIAŁ EWIDENCJI ZAJĘĆ PASA DROGOWEGO

  • Kierownik – Łukasz Podsiadłowski
  • Z-ca Kierownika Działu ds. Zajęć Pasa Drogowego – Piotr Kaptur
  • Z-ca Kierownika Działu ds. Odbiorów – Jerzy Morawski
  • Z-ca Kierownika Działu ds. Obsługi Prawnej – Aneta Kwiatkowska

Do zadań Działu Ewidencji Zajęć Pasa Drogowego należy: prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zgody na zajęcie pasa drogowego dróg publicznych; kontrola legalności zajęć pasa drogowego i naliczanie kar w przypadku braku wymaganych zezwoleń; przygotowywanie umów dzierżawy lub użyczenia dotyczących pasa drogowego dróg zarządzanych przez ZDiZ odnośnie jego zajęcia, prowadzenia robót oraz wbudowywania urządzeń uzbrojenia podziemnego; przygotowywanie i przekazywanie terenu pasa drogowego na roboty prowadzone w pasie drogowym oraz przejmowanie tego terenu po wykonaniu robót; nadzór nad egzekwowaniem realizacji warunków określonych w decyzjach administracyjnych dotyczących wbudowani urządzeń i obiektów w pasie drogowym; prowadzenie spraw związanych z umowami na budowę lub przebudowę dróg publicznych oraz spraw dotyczących dróg wewnętrznych; nadzór nad przeprowadzaniem odbiorów i przejmowaniem w użytkowanie dróg publicznych i wewnętrznych; koordynacja robót prowadzonych w pasach drogowych oraz organizacja prac odbiorowych robót realizowanych przez ZDiZ i udział w komisjach odbiorowych robót prowadzonych przez inwestorów zewnętrznych; nadzór nad przeglądami gwarancyjnymi; egzekwowanie ustaleń zawartych w protokołach odbiorów końcowych i przeglądów gwarancyjnych robót realizowanych przez ZDiZ i inwestorów zewnętrznych, w tym ustaleń dotyczących ochrony środowiska i zapobiegania jego niekorzystnym zmianom; prowadzenie Komputerowej Ewidencji Technicznej i Majątkowej Ulic (KETiMU); sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad; organizacja prac Komisji ds. kwalifikowania ulic do kategorii dróg powiatowych i gminnych; przygotowywanie i prowadzenie regulacji stanów prawnych pasów drogowych ulic w Mieście; uczestnictwo w postępowaniach geodezyjnych, w których ZDiZ jest stroną; gospodarowanie nieruchomościami nabytymi pod pasy drogowe dróg publicznych w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości.

DZIAŁ UZGODNIEŃ

  • Kierownik – Aleksandra Rybak-Lemańska
  • Z-ca Kierownika – Barbara Błaszczykowska

Główne zadania Działu Uzgodnień to: uzgadnianie i opiniowanie dokumentacji technicznych realizowanych przez inwestorów zewnętrznych oraz naliczanie z tego tytułu opłat; opiniowanie w zakresie komunikacji w sprawach o wydanie decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego lub decyzji o lokalizacji drogi; wydawanie decyzji administracyjnych na lokalizację zjazdów z drogi publicznej oraz decyzji na lokalizację w pasie drogowym drogi publicznej urządzeń i obiektów; uzgadnianie lokalizacji urządzeń i obiektów w pasie drogowym dróg wewnętrznych; koordynacja merytoryczna spraw dotyczących realizacji inwestycji niedrogowych związanych z budową lub przebudową dróg publicznych.

DZIAŁ UTRZYMANIA INFRASTRUKTURY TRAMWAJOWEJ I AUTOBUSOWEJ

  • Kierownik Działu – Paweł Adrian
  • Z-ca Kierownika – Ryszard Szreiber

Do głównych zadań działu należy utrzymanie infrastruktury tramwajowej w zakresie torów tramwajowych, kabli trakcji, sieci trakcyjnych, stacji prostownikowych oraz realizacja zadań w zakresie utrzymania (bieżące naprawy i remonty kapitalne) obejmuje również utrzymanie całodobowe sprawności w/w infrastruktury. Dział uczestniczy w planowaniu remontów i rozwoju sieci tramwajowej.

5. ZAKRES DZIAŁALNOŚCI

I. ZDiZ zarządza drogami publicznymi w granicach administracyjnych miasta Gdańska, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych.

W ramach obowiązków zarządcy drogi, zakres działania ZDiZ obejmuje w szczególności:

  • opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  • opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
  • pełnienie funkcji inwestora;
  • utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
  • realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
  • przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
  • koordynacja robót w pasie drogowym;
  • wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, przejazdy po drogach publicznych pojazdów nienormatywnych oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
  • prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
  • sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
  • przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
  • przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
  • przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
  • wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
  • dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
  • utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;
  • gospodarowanie nieruchomościami nabytymi pod pasy drogowe dróg publicznych w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;
  • gospodarowanie nieruchomościami innymi niż wymienione w pkt 18 na potrzeby zarządzania drogami w ramach posiadanego do nich prawa;
  • pobieranie opłat za parkowanie pojazdów samochodowych oraz opłat dodatkowych za nie uiszczenie opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie Miasta Gdańska w Strefie Płatnego Parkowania;
  • utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych w zakresie uregulowanym ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu i porządku w gminach;
  • budowa, przebudowa, remont i utrzymanie parkingów przeznaczonych dla postoju pojazdów wykonujących przewozy drogowe wynikającego z konieczności przestrzegania przepisów o czasie prowadzenia pojazdów oraz przepisów o ograniczeniach i zakazach ruchu drogowego;
  • budowa, przebudowa, remont i utrzymanie miejsc wykonywania kontroli ruchu i transportu drogowego przeznaczonych w szczególności do ważenia pojazdów,
  • budowa, przebudowa, remont i utrzymanie torowiska tramwajowego.

ZDiZ jako zarząd drogi uprawniony jest ponadto do:

  • wstępu na grunty przyległe do pasa drogowego, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania czynności związanych z utrzymaniem i ochroną dróg;
  • urządzania czasowego przejazdu przez grunty przyległe do pasa drogowego w razie przerwy w komunikacji na drodze;
  • ustawiania na gruntach przyległych do pasa drogowego zasłon przeciwśnieżnych.
  • zatrzymania pojazdu;
  • legitymowania uczestników ruchu drogowego i wydawania im poleceń, co do sposobu korzystania z drogi lub pojazdu;
  • sprawdzenia dokumentów wymaganych w związku z używaniem pojazdu;
  • sprawdzenia stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów oraz masy lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze;
  • używania przyrządów kontrolnych lub pomiarowych służących w szczególności do badania pojazdu, określania jego wymiarów, masy lub nacisku osi oraz stwierdzania naruszenia wymagań ochrony środowiska;
  • uniemożliwiania jazdy pojazdem przekraczającym dopuszczalną masę lub nacisk osi albo uszkadzającym lub niszczącym drogę.
    Uprawnienia, o których mowa w ust 3 pkt 4) – 9) osoby upoważnione działające w imieniu zarządcy drogi wykonują w obecności funkcjonariusza Policji lub inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.

Uprawnienia, o których mowa w pkt. 4) – 9) osoby upoważnione działające w imieniu zarządcy drogi wykonują w obecności funkcjonariusza Policji lub inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.

II. ZDiZ zarządza drogami wewnętrznymi, o których mowa w art. 8 ustawy, znajdującymi się na gruntach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska, posiadających wydzielony geodezyjnie pas drogowy, przekazanymi ZDiZ w trwały zarząd.

W ramach obowiązków zarządcy dróg wewnętrznych zakres działania ZDiZ obejmuje w szczególności:

  • opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
  • pełnienie funkcji inwestora zastępczego;
  • utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
  • realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
  • opiniowanie lub uzgadnianie dokumentacji na drogach wewnętrznych;
  • koordynacja robót w pasie drogowym;
  • oddawanie w drodze umowy pasa drogowego dróg wewnętrznych w szczególności w najem, dzierżawę lub użyczenie;
  • przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich,
  • wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
  • przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
  • przeciwdziałania niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
  • wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
  • utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów.

III. ZDiZ zarządza cmentarzami komunalnymi, lasami komunalnymi, parkami, placami zabaw oraz zieleńcami i zadrzewieniem miejskim.

W ramach obowiązków zarządzającego zielenią i cmentarzami komunalnymi, o których mowa w ust. 1, zakres działania ZDiZ obejmuje w szczególności:

  • bezpośredni dozór nad stanem grobów i cmentarzy wojennych jeżeli czynności dozoru nie powierzono zrzeszeniom i organizacjom społecznym, w rozumieniu ustawy o grobach i cmentarzach wojennych;
  • prowadzenie gospodarki leśnej w lasach komunalnych;
  • gospodarowanie i administrowanie powierzonymi nieruchomościami zabudowanymi i niezabudowanymi;
  • określanie potrzeb w zakresie bieżącego utrzymania i remontów nieruchomości będących przedmiotem zarządzania na terenach wymienionych w ust.1;
  • urządzanie, eksploatację i zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz obiektami znajdujących się na ich terenie;
  • wskazywanie potrzeb rozwoju cmentarnictwa i uczestniczenie w opracowaniu programów zakładania nowych cmentarzy komunalnych, rozbudowy istniejących obiektów, ścisłą współpracę w realizacji tych zadań z wykonawcami robót;
  • zawieranie umów na prowadzenie inwestycji cmentarnych oraz pełnienie funkcji inwestora bezpośredniego lub zastępczego;
  • prowadzenie działań związanych z zagospodarowaniem, konserwacją i remontami zieleni na terenach cmentarzy komunalnych;
  • kontrolę nad terminowym, jakościowym przebiegiem nadzorowanych robót w zakresie budowy, rozbudowy, przebudowy i remontów cmentarzy komunalnych i urządzeń cmentarnych;
  • prowadzenie racjonalnej polityki terenami cmentarnymi - przygotowanie kwater grzebalnych do pochowań i budów, z wyznaczeniem miejsc pod groby ziemne i murowane, zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza;
  • nadzór nad utrzymaniem we właściwym stanie technicznym i użytkowym obiektów i urządzeń cmentarnych;
  • opracowanie projektów regulaminów odnośnie zasad korzystania z obiektów, urządzeń i terenów cmentarzy komunalnych;
  • prowadzenie ksiąg cmentarnych;
  • prowadzenie ewidencji pochówków;
  • nadzór techniczny nad prawidłowym wykonaniem budowanych grobów i nagrobków, nadzór nad właściwym prowadzeniem prac oraz stosowanie sankcji w stosunku do tych, którzy nie przestrzegają ustaleń regulaminowych i obowiązujących przepisów;

IV. ZDiZ prowadzi gospodarkę odpadami komunalnymi w zakresie realizacji obowiązków gminy wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach polegającą na organizacji i nadzorowaniu odbioru, transportu oraz przekazywania odpadów komunalnych do zagospodarowania, a także pobiera opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na zasadach określonych przez Radę Miasta Gdańska.

V. Zakres działania ZDiZ obejmuje ponadto:

  • zarządzanie infrastrukturą tramwajową i autobusową, w tym torami tramwajowymi, elektroenergetyką trakcyjną, przystankami komunikacji miejskiej, wiatami;
  • budowę i utrzymanie systemu informacji miejskiej;
  • budowę i utrzymanie oświetlenia ulic i drogowych obiektów inżynierskich oraz terenów zieleni;
  • budowę i utrzymanie iluminacji obiektów zabytkowych, budynków i pomników;
  • opiniowanie lub uzgadnianie zamierzeń inwestorów na obiektach objętych przedmiotem działania w zakresie wskazanym w przepisach szczególnych;
  • prowadzenie ewidencji majątkowej zarządzanego mienia komunalnego;
  • wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających;
  • przyjmowanie całodobowo zgłoszeń dotyczących uszkodzenia, awarii, nieprawidłowości występujących w elementach zarządzanej infrastruktury komunalnej, uruchamianie działań zabezpieczających i naprawczych oraz ich monitorowanie;
  • pobieranie opłat za korzystanie z miejsc parkingowych zlokalizowanych na zorganizowanych przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku parkingach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska poza pasami drogowymi dróg publicznych;
  • zawieranie umów w szczególności dzierżawy, najmu i użyczenia w zakresie zarządzanego mienia będącego przedmiotem działania ZDiZ.
  • w zakresie obsługi pasów drogowych dróg publicznych oraz wewnętrznych, prace geodezyjne związane z wykonywaniem pomiarów sytuacyjno-wysokościowych oraz inwentaryzacyjnych, rozgraniczeń i podziałów nieruchomości, wznowień punktów granicznych oraz zmian użytków gruntowych realizowanych przez geodetę posiadającego odpowiednie uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii;
  • pobieranie opłat za korzystanie z przepraw promowych.

6. MAJĄTEK

Grupa KŚT Nazwa grupy Wartość na 31.12.2010r.
0 Grunty 137 078 764,40
1 Budynki i lokale, spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego oraz spółdzielcze prawo do lokalu niemieszkalnego 19 329 966,68
2 Obiekty inżynierii lądowej i wodnej 2 943 880 665,56
4 Maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania 4 801 007,92
5 Specjalistyczne maszyny, urządzenia i aparaty 4 023,57
6 Urządzenia techniczne 19 675 878,60
7 Środki transportu 882 195,18
8 Narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie 7 068 171,48
razem 3 132 720 673,39
WNIP Wartości niematerialne i prawne 2 051 260,14
ogółem 3 134 771 933,53


7. EWIDENCJE, REJESTRY, ARCHIWA, KSIĘGI

1. Ewidencja:

  • dróg,
  • obiektów inżynierskich,
  • iluminacji oraz sygnalizacji świetlnych,
  • oznakowania pionowego i poziomego
  • zatwierdzonych projektów organizacji ruchu,
  • parków i zieleńców,
  • cmentarzy,
  • budynków zarządzanych przez ZDiZ,

2. Rejestry:

  • korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
  • umów,
  • wydawanych decyzji administracyjnych,
  • wydawanych uzgodnień,
  • zamówień publicznych.

3. Archiwa po zlikwidowanych zakładach:

  • Miejskie Przedsiębiorstwo Zieleni,
  • Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.

4. Księgi zmarłych

Wszelkie informacje stanowiące informację publiczną są udostępniane na wniosek osób zainteresowanych w siedzibie ZDiZ w Gdańsku, przy ul. Partyzantów 36, po złożeniu wniosku w Kancelarii, w budynku A, pokój nr 2.

8. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

Wszelkie informacje na temat prowadzonych postępowań w zakresie zamówień publicznych dostępne są na stronie internetowej ZDiZ www.zdiz.gda.pl/zdizgdansk/chapter_76029.asp

9. PRACA

Wszelkie informacje dotyczące przeprowadzanych przez ZDiZ naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz o wynikach naborów dostępne są na stronie internetowej ZDiZ:
www.zdiz.gda.pl/zdizgdansk/chapter_76206.asp

lub w Biuletynie Informacji Publicznej:
www.gdansk.pl/bip/urzad-miejski,700.html

10. PROCEDURY ZAŁATWIANIA SPRAW

Szczegółowy opis procedur dostępny jest na stronie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku www.zdiz.gda.pl w rozdziale „Jak załatwić sprawę” www.zdiz.gda.pl/zdizgdansk/chapter_76018.asp


Ostania modyfikacja: 14.07.2014 13:50
wiecej informacji »
 
KROK PO KROKU:
Co zrobić, by otrzymać:
© Copyright Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta ¤ Referat Multimedialny
ul. Nowe Ogrody 8/12 ¤ 80-803 Gdańsk