DO ZJAZDU POZOSTAŁO:

A A A
...
QR Code

Karta Dużej Gdańskiej Rodziny

Karta Dużej Rodziny została przyjęta Zarządzeniem Nr 2008/10 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 29 grudnia 2010 r. Wydawana jest w ramach Programu "Duża Gdańska Rodzina".

KOMU PRZYSŁUGUJE KARTA DUŻEJ RODZINY

Uwaga! Zmiana Zarządzenia Prezydenta w kwestii przedłużania ważności Kart Dużych Rodzin:

„Jeżeli w załączonych do wniosku o przedłużenie Karty dokumentach występować będą różnice w danych osobowych lub adresowych, Zarząd Transportu Miejskiego może, w celu weryfikacji danych, przedłużyć okres rozpatrzenia wniosku do jednego miesiąca.”

Rodzinom wielodzietnym tj. rodzinom mającym na utrzymaniu 3 lub więcej dzieci w wieku do 18 roku życia lub do 26 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje.

O przyznanie karty mogą ubiegać się również rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka, w których występuje 3 lub więcej dzieci.

Karta Dużej Rodziny przyznawana jest wyłącznie rodzinom zamieszkującym w Gdańsku. Kartę otrzyma każdy członek w rodzinie, której na podstawie wniosku zostanie ona przyznana.

JAKIE UPRAWNIENIA DAJE KARTA DUŻEJ RODZINY

Karta upoważnia do darmowych przejazdów komunikacją miejską.

Zgodnie z podjętą dnia 17.02.2011 r. uchwałą Rady Miasta Gdańska od 1 marca b.r. Karta Dużej Rodziny uprawniać będzie do bezpłatnych przejazdów bez konieczności ładowania jej odpowiednim biletem.

Każdy posiadacz karty będzie mógł na jej podstawie skorzystać z szeregu ulg, zniżek i darmowych wejściówek m.in. do placówek miejskich - muzeów, instytucji kultury, ZOO. Będzie możliwość korzystania z ulg w placówkach tych podmiotów prywatnych, które zechcą przyłączyć się do akcji.

Aktualny katalog zawierający informację o wszystkich zniżkach wydawany będzie wraz z kartą.

CO ZROBIĆ, ABY OTRZYMAĆ KARTĘ DUŻEJ RODZINY

Należy złożyć wypełniony i podpisany wniosek w Punkcie Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

  1. Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A – dawny sklep meblowy Heban (Wrzeszcz);
  2. Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyska 15 (na pętli tramwajowej Łostowice - Świętokrzyska);
  3. Punkt Reklamacji w siedzibie ZTM przy ul. Na Stoku 49 (Gdańsk);

Druki wniosku dostępne są w Punktach Obsługi Klienta ZTM oraz można je pobrać drogą elektroniczną ze strony ZTM Gdańsk i MOPS Gdańsk

DOKUMENTY NIEZBĘDNE PRZY SKŁADANIU WNIOSKU

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy dołączyć:

  • podpisane zdjęcia (max. format 4,5x6,5 cm)
  • opłacić kaucję w wysokości 10 zł za każdą kartę

Przy składaniu wniosku należy okazać do wglądu oryginalne dokumenty potwierdzające stanowienie rodziny wielodzietnej tj;

  1. w przypadku rodziców dowód tożsamości ze zdjęciem
  2. w przypadku dzieci w wieku szkolnym aktualna legitymacja szkolna
  3. w przypadku dzieci w wieku do 6 lat akt urodzenia 
  4. w przypadku studentów do 26 r. ż. legitymacja studencka
  5. w przypadku rodzin zastępczych postanowienie sądu lub umowa z Prezydentem o ustanowieniu rodziny zastępczej
  6. w przypadku rodzinnych domów dziecka odpowiednie zaświadczenie OPS lub rodzinnego domu dziecka

Pracownik ZTM Gdańsk kwituje przyjęcie wniosku i kaucji na odcinku wniosku, który otrzymuje wnioskodawca. Odcinek ten jest podstawą do odebrania Kart przez wnioskodawcę.

KIEDY MOŻNA ODEBRAĆ KARTĘ DUŻEJ RODZINY

Wniosek o wydanie karty rozpatrywany jest w ciągu miesiąca od dnia jego złożenia wraz z załącznikami.

Sprawdź czy możesz już odebrać kartę

CO ZROBIĆ W PRZYPADKU UTRATY LUB ZNISZCZENIA KARTY

Właściciel Karty lub przedstawiciel ustawowy (rodzic, opiekun) jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Zarząd Transportu Miejskiego wraz z prośbą o wydanie wtórnika Karty. Karta zagubiona zostanie zablokowana, a wtórnik Karty zostanie wydawany po opłaceniu kaucji w wysokości, tak jak za nową Kartę.

PRZEDŁUŻENIE KARTY DUŻEJ RODZINY

  1. Przypominamy posiadaczom Kart Dużych Rodzin o konieczności przedłużenia ważności ulg i zwolnień na kolejny rok. Można to zrobić już od października.
  2. W tym celu wnioskodawca winien przyjść wraz z dowodem osobistym oraz ze wszystkimi wcześniej wydanymi Kartami, a w przypadku dzieci w wieku od 18 do 26 lat oryginałami aktualnych legitymacji szkolnych i studenckich, do jednego z Punktów Obsługi Klienta ZTM:
    • Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A – dawny sklep meblowy Heban we Wrzeszczu;
    • Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyska 15 (na pętli tramwajowej Łostowice - Świętokrzyska);
    • Punkt Reklamacyjny w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego przy ul. Na Stoku 49 w Gdańsku 
      oraz wypełnić wniosek o przedłużenie Kart Dużej Rodziny.

      W przypadku dopisania do wniosku nowego członka rodziny konieczne jest przedstawienie jego dokumentów takich jak przy składaniu wniosku. 

  3. Rozpatrywane będą wnioski tylko z kompletem wymaganych i ważnych na kolejny rok dokumentów. Jeżeli w załączonych do wniosku o przedłużenie Karty dokumentach występować będą różnice w danych osobowych lub adresowych, Zarząd Transportu Miejskiego może, w celu weryfikacji danych, przedłużyć okres rozpatrzenia wniosku do jednego miesiąca.
  4. Po pozytywnym zweryfikowaniu wniosku na Karty zostanie naklejony hologram  z nadrukowanym kolejnym rokiem ważności oraz elektronicznie zostanie zapisywana informacja o przedłużeniu ważność uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami gminnego transportu zbiorowego na liniach organizowanych przez Miasto Gdańsk na kolejny rok.
  5. Jeśli co najmniej jedna z Kart okaże się nieczytelna lub zgubiona wnioskodawca musi złożyć wniosek o przedłużenie wszystkich Kart w siedzibie Zarządu, gdzie jednocześnie po uprzednim opłaceniu kaucji otrzyma wtórnik karty nieczytelnej lub zagubionej (konieczne jest posiadanie zdjęcia lub obecność użytkownika Karty).
  6. WAŻNE! Posiadacz Karty jest zobowiązany okazać ją podczas kontroli biletowej. W przypadku nieposiadania Karty podczas kontroli lub gdy Karta jest nieważna tj. nieczytelna lub nie ma przedłużonej ważności, kontroler ma prawo wystawić wezwanie do zapłaty za jazdę bez ważnego dokumentu uprawniającego do bezpłatnego przejazdu. Wezwanie może zostać anulowane po przedstawieniu w biurze firmy kontrolującej w terminie 7 dni od otrzymania wezwania ważnej Karty i opłaceniu opłaty manipulacyjnej za anulowanie.

Do pobrania:


Ostania modyfikacja: 07.07.2014 14:09
wiecej informacji »

© Copyright Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta ¤ Referat Multimedialny
ul. Nowe Ogrody 8/12 ¤ 80-803 Gdańsk