PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Relacja z 50. Jubileuszowego Kongresu ICCA, Lipsk 2011

Relacja z 50. Jubileuszowego Kongresu ICCA, Lipsk 2011
W dn. 23-27 października br. w Lipsku odbył się 50 Kongres ICCA International Congress And Convention Association - największego międzynarodowego stowarzyszenia w branży spotkań.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W dn. 23-27 października br. w Lipsku odbył się 50 Kongres ICCA International Congress And Convention Association - największego międzynarodowego stowarzyszenia w branży spotkań.

Kongres połączony został z Walnym Zebraniem Członków Stowarzyszenia. Wśród ponad 1000 uczestników z całego świata w kongresie uczestniczył zespół GCB - Gdańsk Convention Bureau (jedyna organizacja reprezentująca Pomorze). W tym roku do grona prelegentów zaproszono Prezes GOT/GCB - Annę Górską, która wzięła udział w panelu poświeconym modelom funkcjonowania Convention Bureaux na świecie. Przypominamy, że Gdańsk Convention Bureau jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia od 4 lat. W ostatnim czasie GCB zdobyło dla Gdańska dwie konferencje stowarzyszenia: spotkanie podmiotów Europy Centralnej zrzeszonych w ICCA (ICCA Central European Chapter Meeting) oraz coroczne szkolenie dla członków ICCA czyli ICCA Research, Sales & Marketing Programme. Oba spotkania w Polsce odbiły się szerokim echem na międzynarodowej arenie spotkań. ICCA promowała gdańskie konferencje na wszystkich największych imprezach targowych, zarówno w Europie (IMEX, EIBTM, spotkanie chapetrów europejskich) jak i Azji (CIBTM) oraz Ameryce (AIBTM oraz IMEX America).

W tym roku Polska była reprezentowana przez kilka firm tj. dwa convention bureaux: Poland Convention Bureau, Gdańsk Convention Bureau , dwóch PCO (profesjonalnych organizatorów kongresów): Grupę Trip oraz Symposium Cracoviense oraz reprezentanta POIT Berlin. Jubileuszowy Kongres był ważnym spotkaniem dla polskiego przemysłu spotkań także z powodu zakwalifikowania się kampanii promującej Polskę jako destynację biznesową do prestiżowego tytułu  Bedouk / ICCA Best Marketing Award 2011. Zwycięzcą tegorocznego plebiscytu zostało City of Glasgow, niemniej jednak profesjonalna prezentacja Polski poprowadzona przez Pana Krzysztofa Celucha (Poland Convention Bureau) została pozytywnie odebrana przez delegatów ICCA i na pewno przyczyni się do promocji Polski na arenie międzynarodowej. 
 
W trakcie Kongresu zatwierdzono sprawozdanie finansowe za 2010r. oraz budżet ICCA na 2011r. Nowym członkiem Zarządu ICCA została Ulrike von Arnold (Vienna Convention Bureau). Nominacja ta jest ważna także dla nas, ponieważ zyskaliśmy w Zarządzie ICCA reprezentanta Europy Centralnej. 

Jak co roku, kongres oferował bogaty program edukacyjny i podejmował najbardziej nurtujące tematy przemysłu spotkań. Były to m.in.: wykorzystanie Social Media w kampanii promującej destynacje biznesowe, alianse miast partnerskich, współpraca convention bureaux i profesjonalnych organizatorów kongresów; współpraca między stowarzyszeniami, pomiar wpływu przemysłu spotkań na rozwój gospodarczy regionów. Ponadto odbyły się liczne panele dyskusyjne, spotkanie one-on-one oraz tzw. sesje Business Exchange - czyli wymiana informacji dot. konkretnych kongresów między miedzy członkami ICCA.