28 kwietnia na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się konferencja ?Wybieramy Pomorze IV" zorganizowana przez Samorząd Studentów tego wydziału.
Najwięcej pytań i emocji wzbudziło wystąpienie Michała Fijałkowskiego, managera ds. marketingu spółki BIEG 2012, która zajmuje się budową stadionu na Letnicy. Studentów interesowało jak stadion będzie wykorzystywany po mistrzostwach i jak będzie można spędzać na nim czas wolny. Ze strony profesorów padło też pytanie o sposób ewakuacji widzów ze stadionu. Sporą dyskusję wywołał też temat komunikacji rowerowej. Studenci przywołali ostatnią decyzję SKM o pobieraniu opłat za przewóz rowerów oceniając ją jako bardzo niekorzystną. Zadawano pytania podczas wystąpień, ale prelegenci byli dostępni także podczas przerwy i chętnie udzielali dodatkowych informacji.
W ciekawy i przystępny sposób została także zaprezentowana Strategia Marki Gdańsk oraz jedna z najgłośniejszych, skierowana do mieszkańców, kampania promocyjna miasta ?Jestem z Gdańska". Podczas tego wystąpienia studenci mieli szansę na udział w konkursach z wiedzy o Gdańsku. Do wygrania były gadżety związane z kampanią ?Jestem z Gdańska" oraz albumy Kosycarza i książki z najnowszej ?Gdańskiej Kolekcji Kryminalnej". Sporo śmiechu wywołały odpowiedzi na pytanie: ?Kto jest najbardziej rozpoznawalnym na świecie mieszkańcem naszego miasta?". Padły dwie: ?Lech Wałęsa" oraz... ?Gdański Pirat znad Motławy". Organizatorki konkursu zdecydowały się nagrodzić obydwu studentów. W trakcie konferencji rozdawano też podkładki pod tablice rejestracyjne ?Jestem z Gdańska", które rozeszły się błyskawicznie.
Konferencja cieszyła się sporym zainteresowaniem studentów i wykładowców UG, a także mediów. Z pewnością kolejna edycja odbędzie się za rok. Materiały zaprezentowane na konferencji ?Wybieramy Pomorze IV" zostaną zebrane i wydane w formie publikacji.
Monika Zdroik / Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta