PORTAL MIASTA GDAŃSKA

O grach komputerowych na poważnie

O grach komputerowych na poważnie
Dzisiaj (31 sierpnia) w Gdańsku rozpoczyna się II Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych WGK 2012. To kolejne obok konferencji InfoShare wydarzenie wpisujące się w nurt gdańskich spotkań przeznaczonych dla specjalistów z branży IT i nowych mediów.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Dzisiaj (31 sierpnia) w Gdańsku rozpoczyna się II Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych WGK 2012. To kolejne obok konferencji InfoShare wydarzenie wpisujące się w nurt gdańskich spotkań przeznaczonych dla specjalistów z branży IT i nowych mediów.

Od piątku aż do niedzieli, Wydział ETI Politechniki Gdańskiej będzie gościł najwybitniejszych przedstawicieli tej branży w Polsce reprezentujących takie firmy jak: CD Projekt RED, Techland, 11 bit studios, Vivid Games czy Sii.

Jak twierdzą organizatorzy uczestnictwo w konferencji WGK daje niepowtarzalną okazję, zarówno dla małych jak i dużych firm do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych z innymi firmami reprezentującymi tą specyficzną cześć branzy informatycznej. Konferencja jest także okazją do prezentacji dorobku najzdolniejszych polskich programistów, artystów i pozostałych pasjonatów tworzących gry i szansą na zdobycie ciekawych ofert pracy.

Tematyka tworzenia i produkcji gier komputerowych może wywoływać u osób spoza branży uśmiech. W rzeczywistości jest to jeden z największych i najszybciej rozwijających się sektorów IT, który generuje na świecie przychody liczone w dziesiątkach miliardów dolarów. W Polsce według różnych szacunków wartość sprzedawanych gier komputerowych (zarówno w sklepach jak i on-line) z roku na rok rośnie w tempie dwucyfrowym i zbliża się do kwoty 1 mld zł. Kolejne 250 mln zł gracze pozostawiają w serwisach udostępniających darmowe gry on-line. O skali problematyki towarzyszącej tworzeniu gier komputerowych najlepiej świadczą tematy wykładów: „Generowanie nieregularnej siatki terenu, przy uwzględnieniu procesów tektonicznych” czy „Architektura sztucznej inteligencji AI: Drzewa Zachowań”.

Tegoroczna konferencja koncentruje się nie tylko na zagadnieniach technologicznych ale porusza także kwestie kulturowego znaczenia gier oraz problemy towarzyszące komercjalizacji produktów i ich ochrony autorskiej.

Warto wspomnieć, że także gdańskie firmy mają swój znaczący udział w tworzeniu produktów rozrywkowych przeznaczonych na komputery, konsole i urządzenia mobilne. Należą do nich m.in. Aidem Media czy PlaySoft.

Więcej o konferencji na stronie: http://wgk2011.eti.pg.gda.pl/

Przemysław Rot