PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Gdańsk Business Week 2011 zakończone

Gdańsk Business Week 2011 zakończone
Blisko 100 uczniów wzięło udział w zakończonej oficjalnie w piątek 19 sierpnia pierwszej gdańskiej edycji programu Gdańsk Business Week 2011, która zakończyła finałowa gala zorganizowana w Dworze Artusa.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Blisko 100 uczniów wzięło udział w zakończonej oficjalnie w piątek 19 sierpnia pierwszej gdańskiej edycji programu Gdańsk Business Week 2011, która zakończyła finałowa gala zorganizowana w Dworze Artusa.

W wydarzeniu obok młodzieży i rodziców udział wzięli Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska Lee Feinstein, ambasador USA w Polsce oraz organizatorzy ze strony amerykańskiej i polskiej a także przedstawiciele samorządu i firm wspierających program.

Business Week 2011 to intensywny sześciodniowy kurs, którego celem jest nauka przedsiębiorczości i umiejętności autoprezentacji w oparciu o doświadczenie największych amerykańskich korporacji. Forma kursu wzorowana jest na amerykańskim programie szkoły letniej Washington Business Week, działającej z sukcesem od 35 lat w Stanach Zjednoczonych.

Tym razem od 14-19.08.2011 grupa blisko 100 uczniów wcieliła się w rolę pracowników korporacji i zamieszkała wspólnie na ten czas w internacie szkoły Technikum Łączności w Gdańsku. Warsztaty zostały specjalnie przygotowane dla uczniów liceów i techników, którzy posługują się językiem angielskim w swobodnym stopniu komunikacyjnym.

Młodzież została podzielona na dziesięcioosobowe zespoły tworzące konkretną korporację. W każdym z zespołów był także obecny wolontariusz ze Stanów Zjednoczonych oraz menadżer amerykańskiej korporacji, który przyjechał do Gdańska dzielić się swoją pasją do biznesu. Każdego dnia, jak przystało na korporację, młodzież walczyła o przetrwanie ? tworzyli nowe produkty i wprowadzali je na rynek, zarządzali finansami i oceniali ryzyko. Mimo napiętego harmonogramu, nie zabrakło też czasu na dobrą zabawę ? każdego wieczoru czekała na uczestników nowa atrakcja.

Oferowany program Gdańsk Business Week 2011 był dopracowany i przemyślany w każdym elemencie. Młodzież z Polski miała szansę nie tylko udoskonalać swój język angielski, w tym biznesowy, ale przede wszystkim nawiązać kontakty z menadżerami ze znanych amerykańskich korporacji takich jak Boeing czy Microsoft, a także z grupą młodzieży amerykańskiej, która też brała udział w projekcie. Zajęcia w grupach pozwoliły rozwinąć techniki komunikacyjne i negocjacyjne, a także nauczyły jak powinno się pracować zespołowo.

Tegoroczną edycję Gdańsk Business Week 2011 organizowały Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości, Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego oraz Foundation for Private Enterprise Education we współpracy z Biurem Prezydenta ds. Promocji Miasta oraz Agencją Rozwoju Pomorza. Amerykańscy partnerzy oraz amerykańscy trenerzy wyrazili zainteresowanie kontynuacją projektu także w kolejnych latach.