• Start
  • Wiadomości
  • Gdańsk: 127 tysięcy cytowań w polskich mediach w trzy miesiące

Gdańsk: 127 tysięcy cytowań w polskich mediach w trzy miesiące

Gdańsk w pierwszym kwartale tego roku pojawił się w polskich mediach 127 tysięcy razy, wynika z raportu Press Service. Gdyby miał za tę “reklamę” zapłacić, Gdańsk musiałby wydać 697 mln 714 tys. zł.
07.05.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Latem polskie media będą z pewnością pisać o Gdańsku w kontekście wakacji, morza, żagli, np. Mistrzostw Europy ORC (jachtów morskich), które odbędą się w dniach 21-29 lipca

Do raportu Press Service Monitoring Mediów pierwsze dotarło Trojmiasto.pl. Choć raport na temat publikacji prasowych dla miast wojewódzkich i ich wartości w złotówkach ma zostać oficjalnie opublikowany dopiero 15 maja, został on już ujawniony.

Co wynika z raportu Press Service dla Gdańska? Otóż nasze miasto było w różnych formach i różnych kontekstach - pozytywnych, negatywnych i neutralnych - opisywane, wzmiankowane i wymieniane w polskich mediach 127 tysięcy razy w styczniu, lutym i marcu tego roku. Tak wynika z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 milionów źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Jak wypada Gdańsk na tle innych miast wojewódzkich? Jest w tym zestawieniu piąty: za Warszawą, Krakowem, Poznaniem i Wrocławiem. Dla porównania Warszawa wymieniana była w mediach 446 tysięcy razy w tym samym okresie.

Liczba publikacji we wszystkich mediach

Najwięcej oczywiście - bo w takich czasach żyjemy - pisze się o Gdańsku w Internecie. Dużo dalej są: prasa drukowana, radio i telewizja.

Press Service zajmuje się też teoretyczną wyceną takich cytowań: innymi słowy przelicza, ile trzeba by zapłacić za reklamę czy promocję, żeby taką liczbę wzmianek w mediach osiągnąć. Tę wartość szacuje się na podstawie cennika reklamowego powierzchni, jaką zajmują poświęcone danemu miastu publikacje. Raport Press Service wylicza, że ten rodzaj “darmowej reklamy” kosztowałby Gdańsk 697 mln 714 tys. złotych. Dla porównania “darmowa reklama” dla Warszawy to 3 miliardy 20 milionów zł (!).

Wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji

Średnio jedna wzmianka o Gdańsku w polskich mediach wyceniana jest na 4,8 tysiąca złotych.

TV

MEVO rozkręca wiosnę. Wsiadaj i jedź: do pracy, na uczelnię, na plażę