Minęło 10 lat od kiedy powstał Gdański Terminal Kontenerowy SA. Dokładnie 9 września 1998 roku została zawarta umowa spółki akcyjnej o nazwie Gdański Terminal Kontenerowy SA. GTK rozpoczął działalność w listopadzie 1998 roku na Nabrzeżu Szczecińskim.
Terminal jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 000 DWT. Jest wyposażony w jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Podstawowe atuty GTK to: usługi ułatwiające klientowi kontakty z urzędami i instytucjami, zintegrowane usługi terminalowe i depot-holderskie, nowoczesny punkt weterynaryjny, strefa wolnocłowa w rejonie Portu Gdańsk.
Dzięki konsekwentnie realizowanej polityce troski o interes i wygodę klienta oraz staraniom o utrzymanie wysokiej jakości usług, GTK zyskał renomę portu przyjaznego, czego efektem jest stały wzrost obrotów. Systematyczne zwiększający się obrót GTK SA, jak również szczególna dbałość o rozwój stosunków z kontrahentami został dostrzeżony i doceniony przez armatorów oceanicznych.
Obecnie terminal obsługuje kontenery ponad 39 armatorów, wśród nich kontenery takich potęg jak: Evergreen, Hanjin, APL, COSCO, IRISL, CMA-CGM, NYK, K-Line, OOCL, CSCL, MOL, Hyundai, ZIM, Hapag Lloyd, CSAV, Hamburg Sud, UASC, MISC, Maersk, Delta i inne.
Oprócz typowych zadań związanych z funkcjonowaniem terminalu przeładunkowego, GTK oferuje klientom również czynności dodatkowe, takie jak poradnictwo przedkontraktowe, poradnictwo transportowe oraz obsługę w zakresie tzw. spedycji portowej. Terminal stara się zagwarantować kontrahentom coraz to nowszą, bardziej kompleksową usługę w obrocie kontenerowym.
źródło: www.portgdansk.pl